Ford Ranger catat jualan memberangsangkan sepanjang Mac – meningkat hingga 650 unit

Ford Ranger test drive Tadom hills-06

Ford Malaysia hari ini mengumumkan jualan runcit untuk bulan Mac di Malaysia meningkat sebanyak 24% kepada 650 unit berbanding bulan sebelumnya.

Prestasi itu dipacu oleh permintaan memberangsangkan terhadap trak pikap Ranger yang lasak apabila jualan Mac menokok sebanyak 19% berbanding bulan sebelumnya kepada 513 unit.

Ranger menampilkan rangkaian sistem keselamatan yang menerajui kelasnya. Ini termasuklah sehingga enam beg udara serta teknologi bantuan pemandu seperti Lane Keeping Aid, Adaptive Cruise Control, Electronic Stability Control dan kamera undur untuk varian XLT dan WildTrak. Dengan kemampuan mengharungi air sedalam 800 mm, di samping keupayaan menunda dan mengangkut beban yang terbaik dalam kelasnya, Ranger memang trak yang paling berkeupayaan di Malaysia.

“Sebagai sebuah trak yang paling lasak, berkuasa dan pintar di pasaran sekarang, Ranger sememangnya berpegang kepada warisan ‘Built Ford Tough’. Kami gembira kerana permintaan terhadap Ranger terus kukuh di Semenanjung dan Malaysia Timur,” kata Pengarah Urusan Malaysia dan Pasaran Membangun Asia Pasifik, Ford Motor Company, David Westerman.

Dalam masa yang sama, Ford Malaysia turut memberitahu penghantaran pertama Focus baharu juga bermula pada Mac. Dilengkapi enjin 1.5 liter EcoBoost, Focus ialah model kompak paling berkuasa di Malaysia. Ia juga menjadi salah satu model yang paling terhubung menerusi beberapa teknologi pintar seperti SYNC 2, Perpendicular Park Assist, BLIS dengan Cross Traffic Alert dan Active City Stop yang telah dipertingkatkan.

Ikuti ulasan pandu uji Ford Focus baharu di sini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required