Peugeot dedah i-Cockpit baharu untuk model generasi seterusnya – menampilkan kluster instrumen digital

Peugeot_i-Cockpit_9

Peugeot telah mendedahkan i-Cockpit baharu yang bakal diimplementasikan pada model generasi akan datang. Dengan mendedahkan foto rekaan bentangan papan pemuka i-Cockpit generasi kedua ini, ia turut menampilkan lebih banyak elemen futuristik termasuk skrin digital 12.3-inci. Secara kebetulannya, ia memiliki saiz yang sama dengan Audi Virtual Cockpit.

Generasi pertama i-Cockpit dilancarkan pada tahun 2012, dengan kluster instrumen yang dipasang lebih tinggi selaras dengan pandangan mata pemandu. Malah semua data pemanduan senang untuk dilihat oleh pemandu kerana dalam masa yang sama pemandu masih boleh memfokuskan pemanduan pada setiap masa.

Selain kluster instrumen digital-penuh, Peugeot juga akan mengetengahkan paparan skrin sesentuh lapan-inci bagi sistem hiburannya. Ia dipasang di bahagian tengah panel instrumen dan dikatakan memiliki lebih respons berbanding yang sebelum ini. Kedua-dua paparan ini juga boleh memaparkan imej navigasi 3D dengan info waktu-sebenar daripada TomTom Traffic. Sementara skrin lapan-inci ini juga boleh menyokong sambungan Android Auto, Apple CarPlay dan MirrorLink.

Malah bahagian dalamannya juga hanya memiliki beberapa butang dan tombol fizikal memandangkan sistem hiburan dikawal secara digital. Peugeot juga memberitahu roda stereng dua-jejari juga akan direka semula dengan saiz diameter yang lebih kecil bagi memberikan pandangan yang lebih jelas pada skrin digital. Ia dinaik tarafkan berikutan terdapat banyak komen daripada pengguna yang i-Cockpit generasi pertama terlindung dek roda stereng.

Peugeot 3008 generasi kedua dikatakan akan menjadi model pertama yang menggunakan i-Cockpit baharu ini. Ia mungkin akan diperkenalkan secara rasmi pada Oktober ini di Paris Motor Show sebelum memulakan jualan pada akhir tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required