Toyota Corolla, Levin plug-in hybrids bakal menembusi pasaran China menjelang 2018

guangqi-toyota-levin-hybrid-shanghai-1298

Dua model Toyota plug-in hybrid baharu bakal memasuki pasaran China menjelang tahun 2018 ini iaitu Corolla dan Levin. Menurut Ketua Operasi Toyota di China, Hiroji Onishi, Toyota merancang untuk membawa kedua-dua model tersebut menembusi pasaran China di atas insentif bagi kenderaan hibrid dan EV untuk pengguna di China.

“Keputusan kami untuk melancarkan versi plug-in hybrid bagi Corolla dan Levix adalah bukti komitmen kami terhadap pasaran China,” ujar Onishi. Pengumuman ini dibuat sewaktu majlis memperkenalkan kedua-dua model di Beijing International Automobile Exhibition 2016.

faw-toyota-corolla-hybrid-shanghai-1284

Walau bagaimana pun Toyota belum mendedahkan perincian mengenai model hibrid ini, namun ada sumber menyatakan ia mampu dipacu sekurang-kurangnya sejauh 50 km bagi isian penuh. Setakat ini, juga tiada perancangan untuk memasang kenderaan hibrid di China, namun ia mungkin akan dipertimbangkan sekiranya mempunyai permintaan yang memberangsangkan di sana.

Toyota juga turut mengumumkan akan memperkenalkan enjin 1.2 liter suntikan-terus turbo bagi kenderaan yang memasuki pasaran di China selewat-lewatnya hujung tahun ini. Enjin yang yang diperkenalkan buat pertama kali pada April 2015, didakwa memiliki prestasi pemanduan yang mengagumkan, selain mampu memberi penjimatan bahan api yang efisien. Buat setakat ini, enjin tersebut telah pun berada di Eropah dan Jepun.

GALERI: FAW-Toyota Corolla Hybrid

GALERI: GAC-Toyota Levin HEV

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required