Peugeot 508 sedan baharu bakal diperkenalkan pada 2018, mungkin melibatkan perubahan besar – laporan

Peugeot-508-GT-17

Bagi peminat kereta sedan buatan Perancis dari jenama Peugeot, pasti berita ini akan menggembirakan anda. Menurut laporan yang disiarkan oleh Autocar, Peugeot bakal memperkenalkan model 508 generasi akan datang pada tahun 2018 ini. Walau bagaimana pun, sedan dari segmen-D ini mungkin jauh berbeza dengan model sedia ada.

CEO Peugeot Maxime Picat baru-baru ini telah mengesahkan berita ini, malah turut mengakui jualan 508 begitu mencabar di beberapa pasaran Eropah. Walau pun jualannya agak memberangsangkan di beberapa negara termasuk Perancis, Sepanyol dan Belgium. “Persoalannya bukan,’adakah kita akan menggantikannya?’, sebab kami tahu memang sepatutnya ia dilakukan,” ujar Picat. Sambungnya, “Ada beberapa pasaran di Eropah yang menggalakkan dan mendatangkan keuntungan.”

Peugeot_Exalt_Concept_001

Peugeot Exalt Concept

Apabila 508 baharu diperkenalkan di pasaran kelak, dijangka ia akan menerima penggayaan yang dipertingkatkan malah dari segi kejuruteraannya juga bakal dirombak bagi memberikan kelainan serta mampu bersaing dengan pesaing baharu. Mungkinkah ia bakal direka seperti model konsep Peugeot Exalt iaitu jentera coupe empat-pintu?

“Persoalannya, adakah kami patut mengulangi rekaan saloon 4.8 meter yang sama atau pun tidak,” ujar Picat. “Kami melihat kereta bagi segmen ini makin kurang mendapat sambutan dan kami juga melihat adakah ia patut dilakukan perubahan, bagi memastikan jualannya masih boleh berlangsung.

“Jika tidak melakukan perubahan, mungkin akan sukar untuk bersaing dengan model yang ada dalam segmen yang sama. Kami tidak mahu mengambil risiko yang besar, justeru kami mungkin perlu melakukan perubahan. Kami sudah mempunyai jalan penyelesaiannya tetapi ia masih perlu dirahsiakan sebagai kejutan untuk anda.”

GALERI: Peugeot Exalt Concept

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required