Toyota Previa/Estima 2016 facelift – foto baharu kabin

2017-Toyota-Previa_Estima-leaked-image-01

Tidak berapa lama dulu, imej model facelift bagi Toyota Previa (Estima di Jepun) telah pun disebarkan di Internet. Terbaru, blog Liverdoor telah menyiarkan imej baharu dari sudut luaran hadapan dan belakang serta papan pemukanya. Menurut blog berkenaan, MPV ini bakal dibuka tempahan di Jepun pada bulan ini.

Berdasarkan imej yang tersebar ini, bahagian belakangnya kelihatan tidak begitu banyak perubahan, ia masih kelihatan sama dengan model semasa, kecuali grafik baharu antara lampu belakangnya. Manakala pada bahagian hadapannya, model facelift ini menunjukkan lampu utama yang lebih tajam, gril haksogan dan bampar baharu serta lampu nyalaan siang LED menegak.

MPV ini juga didatangkan dengan jaluran krom pada bahagian sisi. Menerusi foto ini juga, kelihatannya ia ditawarkan dengan dua skim tona warna termasuk merah dan hitam.

Bahagian dalaman kelihatan lebih signifikan. Menurusi foto ini, papan pemukanya mengalami perubahan yang agak besar. Ia ditampilkan dengan kluster instrumen baharu dengan paparan pelbagai-info, roda stereng pelbagai fungsi baharu, konsol tengah berwarna hitam pekat dengan skrin sesentuh bagi paparan hiburan bersaiz besar dan perincian krom pada pemukannya.

Malah model baharu ini juga dikatakan akan didatangkan dengan Toyota Safety Sense P dan pakej C di Jepun. Safety Sense P termasuk sistem pra-pelanggaran dengan pengesan pejalan kaki dan kawalan jelajah radar. Sementara Safety Sense C pula termasuk sistem pra-pelanggaran, bersama lane departure alert dan fungsi lampu tinggi auto.

Menurut laporan, Estima hanya boleh didapati sebagai model hibrid di Jepun, iaitu hanya enjin 2AZ-FXE 2.4 liter (150 PS/190 Nm) sahaja dengan dua motor elektrik (motor 17 hp untuk gandar hadapan dan 24 hp untuk belakang). Manakala enjin petrol 3.5 liter V6 digugurkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required