Volkswagen Amarok facelift – imej baharu disebarkan

volkswagen-amarok-facelift-02

Volkswagen Commercial Vehicles telah menyebarkan beberapa lagi imej model facelift bagi Volkswagen Amarok, yang didedahkan awal bulan ini. Foto baharu ini melibatkan ruang dalaman, di mana ia telah diberikan penambahbaikan dan disemak semula, seperti mana rekaan luaran.

Perubahan yang ditampilkan termasuklah papan pemuka baharu walau pun tidak jauh bezanya dengan model pra-penaiktaraf tetapi kini lebih fokus pada garisan melintang dan menegak, terutamanya pada panel instrumen dan konsol tengah.

Selain itu, ia turut menampilkan beberapa elemen baharu termasuklah roda stereng tiga-jejari dengan butang pelbagai-fungsi, cermin pandang belakang tanpa bingkai, paparan 3D berwarna antara panel instrumen bulat klasik dan penukar gear pada belakang roda stereng untuk mengawal transmisi automatik lapan-kelajuan pikap ini.

Amarok dengan suntikan yang lebih segar ini turut menerima sistem navigasi/radio terkini dan servis mobil dalam talian. Malah pelbagai sistem hiburan turut ditampilkan termasuk App Connect yang boleh disambung menerusi telefon pintar atau USB.

Ia turut menampilkan Guide & Inform, yang diperluaskan dari sistem navigasi, termasuk adanya maklumat trafik, sistem bantuan parkir Park Pilot dan kamera undur.

Tempat duduk ergoComfort boleh laras secara elektronik juga ditawarkan, bagi pemandu dan penumpang di hadapan bagi menawarkan keselesaan optimum. Selain itu, tempat duduk balutan kulit nappa dengan jahitan kontras Ceramique dan haba panas juga ditampilkan.

Untuk pilihan penjana kuasa, enjin 3.0 liter V6 TDI turut diperkenalkan untuk pikap ini. Ia mampu menghasilkan tiga tahap kuasa iaitu 163 PS, 204 PS dan 224 PS yang dipadankan dengan transmisi pilihan sama ada automatik lapan-kelajuan atau manual enam-kelajuan.

Ia juga ditawarkan dengan beberapa versi sistem pacuan. Termasuklah pacuan roda-belakang dan dua versi 4Motion. Pembeli bileh memilih sama ada pacuan roda-belakang dengan gandar hadapan (kotak gear manual) atau sistem pacuan semua-roda dan Torsen differential (automatik lapan-kelajuan).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required