Renault Twingo GT lebih berkuasa – 110 hp/170 Nm, manual 5-kelajuan, pacuan roda-belakang

Renault_79116_global_en-e1465270520203

Renault kian agresif dalam memperkenalkan model-model idaman ramai. Selepas Clio RS 200 dengan transmisi dua-klac, kali ini Renault Sport membawakan pula Twingo GT. Menariknya ia didatangkan dengan kotak gear manual yang pasti mampu menerjahkan prestasi yang lebih mengagumkan.

Jika Twingo biasa dengan enjin 898 cc TCe Turbo tiga-silinder mampu menghasilkan kuasa sehingga 90 hp dan tork 135 Nm, bagi Twingo GT pula dengan sistem pengambilan udara yang disemak semula dan pemetaan enjin yang dimodifikasi, ia mampu meledakkan kuasa sehingga 110 hp dan 170 Nm.

Renault_79110_global_en-e1465272426371

Semua kuasanya disalurkan ke roda-belakang menerusi kotak gear manual lima-kelajuan, dengan menambah bagi kuasa pendikitnya. Bukan itu sahaja, sistem suspensinya juga ditala semula, sementara sistem kawalan kestabilan juga dimantapkan bagi memberikan kesan keunikan pada GT ini.

Apa yang membezakan antara GT dengan varian standard ialah ia dipadankan dengan roda yang lebih ranggi bersaiz 17-inci diinspirasikan dari Twin’Run Concept, corong pengambilan udara sisi, ekzos berkembar dan warna unik Piment Orange. Bagi jaluran yang bergaya, ia diinspirasikan dari saluran udara NACA, ketinggian kenderaan yang lebih rendah, kekemasan dalaman berwarna jingga, logo Renault Sport pada ambang pintu, pedal aluminium dan tombol gear zamak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required