Nissan GT-R Drone – 0-100 km/h hanya 1.3 saat

Oleh kerana Nissan GT-R 2017 terlalu pantas, Nissan menghadapi satu masalah – tiada dron biasa yang boleh mengejarnya. Oleh itu, Nissan telah membina dron khas yang digelar GT-R Drone, yang merupakan antara dron perlumbaan first-person view (FPV) terpantas di dunia.

Dron yang dibina dengan hanya 0.7 kg berkenaan mampu untuk memecut dari 0-100 km/h dalam masa hanya 1.3 saat. Ia dijana dengan empat motor elektrik Xnova berkuasa 2000 kV dan menggunakan kerangka spesifikasi perlumbaan Sky-Hero quadcopter. Dron tersebut direka oleh Juara Dunia Drone Prix, Tornado XBlades Racing.

Dron ini diuji oleh Nissan dengan cuba untuk mengejar Nissan GT-R yang dijana oleh enjin VR38DETT 3.8 liter V6 turbo berkembar berkuasa 565 hp/633 Nm, di litar yang dikenali di seluruh dunia – Silverstone, UK.

nissan_gtr_drone-1-e1467016104816-850x445_BM

GT-R baharu tersebut bukan sahaja berupaya menjana lebih kuasa dari sebelum ini, ia juga menerima tingkat taraf pada aspek aerodinamik dan juga pengendalian. Keseluruhan badan GT-R kini telah diperkukuhkan serta menerima talaan suspensi yang lebih baik.

Nissan GT-R yang diuji berkenaan dipandu oleh pemandu Nissan Nismo Ricardo Sanchez, manakala ia dikejar oleh GT-R Drone yang diterbangkan menggunakan gogal FPV dan alat kawalan jauh oleh Juara Nasional Perlumbaan Dron British 2015 James Bowles. Dalam perlumbaan tersebut, GT-R Drone nyata lebih pantas ketika memecut berbanding Nissan GT-R. Walau bagaimanapun, GT-R Drone hanya mampu untuk memncapai kelajuan maksima 185 km/j, manakala Nissan GT-R berkemampuan untuk mencapai kelajuan maksima 315 km/j. Siapa yang akan menang? Anda perlu menonton sendiri video di atas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required