SPYSHOT: Subaru XV Crosstrek tambah bodykit dan sedikit elemen dalaman tersendiri – RM143k

Subaru-XV-Crosstrek-spyshots-2

Nampak gayanya model facelift bagi Subaru XV yang dilancarkan pada Januari lalu bakal menerima varian terbaharu tidak lama lagi. Pembaca Zamil Syaheer telah menghantar beberapa keping foto crossover ini yang ditampilkan dengan bodykit baharu dan logo Crosstrek, memberikan bayangan bagi nama varian baharu ini. Sebelum ini, nama Crosstrek pernah digunakan untuk model edisi istimewa, yang hanya terhad sebanyak 55 unit sahaja.

Kit baharu yang lebih sporty ini terdiri daripada deep chin spoiler, sambungan berwarna perak pada sudut hadapan, skirt sisi dan peresap belakang dengan kekemasan perak. Selain itu, spoiler belakang berwarna hitam seakan model pre-facelift STI Performance, tanpa logo STI. Selain itu, ia turut menampilkan lampu nyalaan siang LED berbentuk-L baharu, rim aloi dua tona 17-inci dan lampu belakang LED.

Pada sesi kereta SUV ini, tercatat harga RM119,500, di mana ia sedikit murah berbanding varian asas 2.0i yang dijual pada harga atas RM134,005 dengan insurans.

Klik untuk besarkan imej

Walau bagaimana pun, semalam kami sempat mengambil gambar senarai harga bagi Crosstrek ini di siri jelajah Motor Image yang sedang berlangsung di Mid Valley, di mana Levorg turut dipamerkan di situ. Di mana tertera harga sebenar bagi Crosstrek ini ialah RM142,706, iaitu RM8,700 lebih mahal berbanding 2.0i, dan RM4,350 lebih mahal daripada 2.0i-P.

Jika Crosstrek ini adalah dari model asas 2.0i, bermakna beberapa elemen turut tiada termasuk tempat duduk pemandu larasan berkuasa, sistem hiburan Kenwood dengan skrin sentuh, kamera undur dan banyak lagi. Namun mengikut senarai spesifikasi, varian Crosstrek ini bakal menerima elemen dalaman tambahan tersendiri termasuk material kulit lembut dan upholstery serta karpet unik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required