PLUS tawar rebat tol 20% bagi Lebuhraya Utara-Selatan, Linkedua dan BKE sempena Aidiladha dan Hari Malaysia ini – untuk pembayaran elektronik sahaja

toll plaza plus

Sempena dengan Hari Raya Aidiladha yang jatuh pada 12 September ini dan Hari Malaysia pada 16 September 2016, PLUS Malaysia Berhad mengumumkan pemberian rebat tol sebanyak 20% di Lebuhraya Utara-Selatan, Lebuhraya Utara-Selatan Hubungan Tengah (ELITE), Laluan Kedua Malaysia-Singapura (Linkedua) dan Lebuhraya Butterworth-Kulim (BKE).

Ia ditawarkan untuk pengguna lebuhraya berkenaan yang membayar tol secara elektronik sahaja iaitu menerusi kad PLUSMiles, kad Touch ‘n Go dan SmartTAG.

Menurut Pengarah Urusan/Ketua Pegawai Eksekutif PLUS Malaysia Berhad, Dato’ Noorizah Hj Abd Hamid, “Pengguna Kenderaan Kelas 1 (kenderaan ringan dengan 2 gandar dan 3 atau 4 roda kecuali teksi) yang membayar tol menggunakan sistem elektronik berpeluang menikmati rebat tol sebanyak 20% pada 12 September (Isnin) dan 16 September (Jumaat) akan datang bersempena dengan Hari Raya Aidiladha dan Hari Malaysia.”

Menurut Noorizah, untuk perjalanan pada 12 September dan 16 September ini, pengguna sistem elektronik masih perlu membuat bayaran tol seperti biasa, tetapi rebat tol 20% tersebut akan dimasukkan ke dalam kad Touch ‘n Go atau kad PLUSMiles masing-masing (dalam bentuk tambah nilai) di antara 15 Oktober 2016 sehingga 14 Januari 2017 akan datang di semua pusat khidmat pelanggan di lebuh raya PLUS.

PLUS HIGHWAY

Pemberian rebat tol oleh PLUS ini merupakan salah satu daripada langkah PLUS meraikan sambutan Hari Raya Aidiladha dan Hari Malaysia yang akan datang. Selain itu, ia adalah di antara strategi PLUS menggalakkan orang ramai beralih kepada sistem pembayaran secara elektronik yang lebih mudah dan lebih pantas dan bagi mengagihkan trafik.

“Rebat tol ini boleh dinikmati sepanjang hari dan tidak terhad pada tempoh masa tertentu sahaja,” jelas Noorizah.

Walau bagaimanapun, rebat tersebut tidak diberikan untuk pengguna yang membayar tol di Plaza Tol Tanjung Kupang, Bukit Kayu Hitam, Bangunan Sultan Iskandar dan Jambatan Pulau Pinang.

PLUS turut menjangkakan jumlah trafik di Lebuhraya Utara-Selatan akan meningkat sebanyak 15% kepada 1.6 juta kenderaan setiap hari di antara 9 September hingga 19 September 2016 bersempena perayaan tersebut berbanding 1.4 juta kenderaan sehari pada hari-hari biasa.

Malah PLUS juga telah mengeluarkan Jadual Cadangan Waktu Perjalanan (TTA) bagi mengelakkan kenderaan ke destinasi berlainan bertembung dalam satu masa dan menyebabkan kesesakan. Sila bijak merancang perjalanan anda agar tidak terperangkap di dalam kesesakan trafik di lebuhraya berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required