SPYSHOT: Volkswagen Golf R Mk7 ‘facelift’ muncul

vw-golf-r-facelift-001-850x396

Volkswagen Golf Mk7 facelift dijangka akan menerima perubahan penampilan tahun ini, sebelum pengenalan generasi berikutnya, Mk8 kelak. Yang kelihatan ini ialah unit yang sedang diuji di Eropah; Golf R dalam bentuk wagon.

Berdasarkan perkembangan model-model Golf sebelum ini, kemungkinan besar versi facelift ini tidak akan melibatkan perubahan yang terlalu ketara. Ia bagaimanapun akan tampil dengan beberapa perubahan visual; antaranya perubahan pada reka bentuk lampu utama dan bampar hadapan, seperti yang dapat diperhatikan di sini.

Jika imej yang pernah muncul sebelum ini adalah sahih, maka Golf dengan penampilan yang lebih segar selepas ini akan dilengkapi dengan lampu utama C-shape dan panel liang masukan udara yang lebih rendah dan lebar.

vw-golf-r-facelift-019-850x449

Di bahagian belakang, empat corong atau paip ekzos yang kelihatan memberi petunjuk bahawa ia dari varian R, walaupun unit yang diuji ini menggunakan rim besi biasa. Bampar balakang serta panel diffuser walaupun berbeza dengan Golf R hatchback, ia sama seperti yang digunakan pada Golf varian R.

Bagi sistem janaan kuasa, dijangka ia akan menggunakan enjin yang sama yang ada ditawarkan sebelum ini. Panel instrumen digital akan disertakan, dengan kawalan gerakan dan sistem infotainmen yang dipertingkatkan dengan skrin yang lebih besar. Dijangka Golf biasa dan varian R serta GTI, ia akan melibatkan pembaharuan yang sama.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required