Volkswagen kekalkan strategi harga, hentikan tawaran diskaun tinggi – Tiguan CKD untuk M’sia pada 2017

vw-tiguan-frankfurt-7

Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) mengesahkan tidak ada perancangan untuk menaikkan harga sedia ada bagi barisan model Volkswagen di Malaysia biar pun Ringgit agak lemah dalam pertukaran mata wang asing.

Malah syarikat ini akan terus menentukan harga akan datang yang terdekat, menurut Pengarah Urusan Florian Steiner. “Walau pun pasaran berhadapan dengan cabaran buat masa ini, namun keadaan ekonomi semasa dan kekukuhan Ringgit, Malaysia masih kekal sebagai antara pasaran utama kami,” ujarnya semalam dalan sidang media selepas pelancaran Passat B8 semalam. Malah semalam VPCM turut melancarkan model Beetle Dune 1.4 TSI.

Beliau turut menambah sebelum ini kebanyakan pengedarnya telah menawarkan sejumlah diskaun yang tinggi. “Memang akan ada insentif sempena musim perayaan, namun kita tidak akan memberi diskaun RM30,000 hingga RM40,000 lagi,” tambahnya. Sebelum ini, kebanyakan kempen promosi melihatkan tawaran diskaun yang tinggi bagi harga jualan modelnya.

Mengenai jenama ini, beliau menambah, ia tidak akan lagi memfokuskan jumlah jualan, sebaliknya akan menukar strategi dengan memberikan tawaran yang lebih baik untuk tarikan pembeli. Steiner turut mendedahkan, pihaknya sudah bersedia untuk memproduksikan model SUV Tiguan generasi-kedua secara pemasangan tempatan (CKD) pada tahun hadapan.

Di bawah pimpinan pengurusan sebelum ini, syarikat ini telah mencatatkan jualan sebanyak 6,400 unit kenderaan pada tahun lalu. Steiner berkata, angka tersebut akan dikekalkan buat tahun ini.

Volkswagen Passenger Cars Malaysia sebelum ini dikenali sebagai Volkswagen Group Malaysia, dan sejak 1 September lalu, apabila Porsche Holding Salzburg (PHS) dilantik sebagai pengedar rasmi yang baharu, ia bertukar menjadi VPCM. Fokus utama VPCM melibatkan strategi jualan menerusi produk- produk pada masa depan. Di samping mengukuhkan rangkaian pengedar Volkswagen, servis dan kebolehdapatan alat ganti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required