Nissan GT-R Nismo GT500 2017 guna enjin 2.0L 600 hp

2017_nissan_gt_r_nismo_gt500_02-e1479455573247-850x630-bm

Kehangatan perlumbaan SuperGT untuk tahun 2017 sudah bermula apabila semakin banyak pengeluar yang menunjukkan kenderaan mereka untuk musim baru. Nissan adalah yang terkini dengan jentera GT-R Nismo GT500 2017 mereka. Sudah tentu, kenderaan baru ini dipersiap supaya menepati peraturan baru yang ditetapkan.

Ini termasuk saya belakang baru, yang jika dilihat dari tepi, melebihi keseluruhan bahagian belakang. Lengkuk roda juga lebih besar, dengan pelbagai lagi ‘pembelah angin’ pada bahagian bonet, bampar hadapan dan tepi.

Walaupun kelihatan begitu, sebenarnya peraturan baru menyebabkan 25 peratus kurang daya tolakan ke bawah (downforce). Tetapi Nissan telah mengimbangi perkara tersebut dengan kelebihan kuasa, yang mana berbunyi seperti lebih kemampuan daripada enjin empat silinder 2.0 liternya. Walaupun enjin yang digunakan adalah sekadar 2.0 liter, ia sebenarnya mampu mengeluarkan sehingga 600 hp.

Kenderaan ini juga diihat mempunyai titik graviti lebih rendah, bersama dengan pembahagian berat yang lebih optimum. Ini sepatutnya dapat membantu GT-R Nismo mendapat kembali kejayaan dalam kategori GT500, yang mana pada tahun 2014 dan 2015 mereka dapat mengaut gelaran juara bagi pemandu dan pengeluar, tetapi tewas pada tahun 2016 kepada Lexus. Bagi musim 2017, GT-R Nismo akan bersaing dengan LC GT500 dan NSX-GT.

Dengan berat yang hanya lebih sedikit daripada 1,000 kg, Nissan GT-R Nismo GT500 2017 adalah hampir setengah tan lebih ringan berbanding GT-R versi produksi biasa. Nissan juga memberitahu lebih lagi peningkatan akan dilakukan sebaik ia diuji dan mula berlumba nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required