Ford EcoSport facelift untuk pasaran Amerika Syarikat

fordecosport_08_hr-e1479712577882-850x568-bm

Seminggu selepas gambarnya tersebar di internet, Ford EcoSport facelift akhirnya muncul secara rasmi di Los Angeles Auto Show. Kereta jenis crossover segmen B ini akhirnya akan dipasarkan di Amerika Syarikat tetapi hanya bermula pada awal tahun 2018. Pembaharuan yang diberi terdiri daripada di luar dan dalam.

‘Muka’ hadapannya direka semula sepenuhnya, dan kini menampilkan gril trapezoid baru Ford. Kemudiannya, ia diapit dengan lampu utama bentuk baru, dengan unit projector dan lampu siang LED bagi varian SE, SES dan Titanium. Lampu kabus dan penghadang lumpur juga direka semula, sementara tayar simpanan sebelum ini yang diletak di luar tidak lagi digunakan untuk penampilan lebih bersih, seperti model Eropah.

Bahagian dalam juga direka semula – melihatkan konsol tengah yang baru, bersama paparan informasi dan hiburan yang terletak bebas dan pengawal suhu baru. Panel meter juga mempunyai rekaan baru, manakala roda stereng yang digunakan pula kini adalah berbentuk tiga kaki, diambil daripada model Focus facelift. Turut ditambah adalah pilihan tambahan soket kuasa 110 volt untuk penumpang belakang.

Sistem hiburan dan informasi SYNC 3 baru juga ditawarkan, dengan skrin lapan inci dan sambungan Apple CarPlay dan Android Auto. Model Titanium juga mendapat pilihan sistem bunyi 10 pembesar suara Bang & Olufsen, radio satelit SiriusXM dan SYNC Connect dengan FordPass.

Pembeli Ford EcoSport facelift di AS mendapat pilihan enjin tiga silinder 1.0 liter EcoBoost dan empat silinder 2.0 liter N/A. Menurut Ford, kedua-dua enjin dipadankan dengan transmisi automatik enam kelajuan. Tiada sebarang nombor jumlah kuasa atau prestasi yang diberikan tetapi pacuan semua roda didatangkan standard bagi model 2.0 liter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required