Honda Avancier 1.5 liter VTEC turbo berkuasa 190 hp/ 243 Nm bakal ditawarkan untuk pasaran China

0x0_1_autohomecar__wkgh5fguxakav4dtaai6rfpxq_8211_bm

Honda Avancier, SUV segmen-D yang kini hanya dipasarkan di China kini bakal menampilkan enjin 1.5 liter VTEC turbo menurut laporan dari laman web autohome.com.cn. Sebelum ini Avancier hanya ditawarkan dengan enjin empat-silinder 2.0 liter turbo, dan dengan pengenalan enjin baharu yang lebih kecil ini, ia bakal memberikan pilihan yang lebih mampu milik kepada pengguna.

Enjin 1.5 liter VTEC turbo yang menjana Avancier adalah enjin yang sama dipadankan pada Civic, tetapi ia ditala bagi mengekstrak kuasa lebih besar iaitu 190 hp pada takat 5,600 rpm dan tork maksima 243 Nm bermula 2,000 hingga 5,000 rpm, kuasa yang hampir sama dihasilkan CR-V generasi seterusnya.

Enjin berkenaan dipadankan bersama transmisi CVT, sama seperti model-model lain yang menggunakan enjin yang sama. Sebagai perbandingan, Avancier 2.0 liter turbo mampu menghasilkan kuasa 268 hp/370 Nm dan kesemua kuasa berkenaan dialirkan ke kotak gear automatik sembilan-kelajuan.

0x0_1_autohomecar__wkjbyvguxakai3soaai6u4jljrc392_bm

Bahagian belakang model 1.5 turbo ini diberikan lencana ‘240 Turbo’, membayangkan kuasa tork yang dihasilkan oleh enjinnya. Ciri lain, model 1.5 liter ini dilihat agak seiras dengan versi 2.0 liter, kecuali roda aloinya yang kini hadir dengan rekaan baharu.

Honda Avancier 1.5T hadir dengan lampu hadapan projektor halogen sebagai ciri standard manakala lampu LED penuh seperti pada model 2.0 liter ditawarkan sebagai opsyen. Turut ditawarkan sebagai ciri opsyen ialah lampu kabus hadapan LED, monitor titik buta LaneWatch, kamera undur dan bumbung panaromik. Ia dijadualkan untuk menembusi pasaran China pada Mac 2017 dan dijual pada harga 220,000 yuan (RM140,200).

GALERI: Honda Avancier 2.0 liter turbo

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required