Polis Jerman guna Ford Mustang 5.0L V8 talaan Wolf Racing untuk galakkan ubahsuai kereta secara selamat

polizei-ford-mustang-gt-tuner_8_bm

Untuk menjayakan kempen TUNE IT! SAFE! di Jerman, polis negara berkenaan kini menerima Ford Mustang V8 GT semasa berlangsungnya Essen Motor Show. Kereta berkenaan bukan sahaja dari varian tertinggi dengan enjin 5.0 liter, malah ia turut menerima sentuhan pengubahsuaian dari pakar penala Ford Mustang iaitu Wolf Racing.

Diberi nama “Wolf Wide 5.0”, enjin V8 asal Mustang ini diubahsuai bagi mengekstrak sejumlah 455 hp, berbanding jumlah asal 421 hp. Ini membolehkan jentera berkenaan memecut dari 0-100 km/j dalam masa 4.3 saat sebelum mencapai kelajuan maksimum 238 km/j.

Pengendalian Mustang ini turut diambil berat. Wolf Racing memadankan suspensi boleh laras serta memberikan rim berdiameter 20-inci, dibaluti tayar-tayar dari Hankook. Ia turut diberikan kit badan penuh yang merangkumi apron bahagian depan dan belakang, skirt sisi, diffuser belakang, spoiler belakang bersaiz besar.

polizei-ford-mustang-gt-tuner_9_bm

Untuk melengkapkan penampilannya, Wolf Wide 5.0 diberikan warna tema rasmi ‘Polizei’ Jerman, lengkap dengan lampu berwarna biru serta siren dari Hella. Tingkap sisi juga diberikan perlindungan keselamatan dari Securelux bagi mengelakkan ia pecah berderai.

Kempen TUNE IT! SAFE! ini merupakan usaha yang dijalankan oleh berberapa badan kerajaan Jerman bersama pihak-pihak dalam industri berkenaan, pengeluar alat ganti serta pihak Essen Motor Show sendiri bagi mempromosikan kaedah ubahsuai kenderaan yang selamat selari dengan undang-undang kenderaan di negara tersebut.

Mustang ini turut akan menyertai pertunjukkan-pertunjukkan kereta dan acara lain dalam tempoh masa 12 bulan akan datang, sepanjang kempen itu berlangsung. Setiap tahun, kereta-kereta polis yang diubahsuai akan ditampilkan untuk kempen ini. Antara kereta yang digunakan untuk tahun-tahun sebelum ini termasuk Corvette C7, BMW 4 Series AC Schnitzer, Mercedes-Class Brabus, Audi R8 ABT serta Mini elektrik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required