SPYSHOT: Toyota Innova baharu dikesan, bakal dilancarkan untuk pasaran Malaysia tidak lama lagi

toyota-innova-spied-1

Toyota Innova baharu telah pun dibuka tempahannya sejak 3 November lalu, malahan ia dijangka bakal dilancarkan pada awal minggu hadapan. Foto kiriman pembaca, Azree Majid, yang mengesan kelibat Innova baharu ini diangkut di atas treler, mungkin sedang menuju ke bilik pameran.

Didedahkan di Indonesia pada tahun lalu, Innova generasi-kedua ini akan ditawarkan dengan tiga varian iaitu 2.0E MT, 2.0E AT dan 2.0G AT, pada harga masing-masing RM109k, RM117k dan RM126k. Ia masih mengekalkan enjin seperti model sebelum ini iaitu 1TR-FE 2.0 liter petrol, tetapi kini dilengkapi dengan teknologi Dual VVT-i. Ia menjana 139 PS pada 5,600 rpm dan 183 Nm tork pada 4,000 rpm; 3 PS dan 1 Nm lebih berkuasa berbanding sebelumnya. Model paling asas menggunakan kotak gear manual lima-kelajuan, manakala selebihnya dilengkapi transmisi automatik enam-kelajuan – tiada lagi kotak gear empat-kelajuan.

toyota-innova-spied-3

Di bahagian dalamnya, ia turut menawarkan unit radio dengan input USB, Bluetooth dan enam pembesar suara adalah ciri standard bagi semua varian. Pelanggan boleh juga memilih naik taraf kepada unit DVD-AVX (RM2,968) atau DVD-AVN (RM3,816) – dengan skrin sentuh lapan inci dengan sambungan kepada telefon pintar, input HDMI serta kamera undur. Pilihan AVN turut melibatkan tambahan ciri GPS. Dash-cam DVR turut ditawarkan pada harga RM636.

Bagi aspek keselamatan, varian 2.0G menerima penarafan lima bintang bagi ASEAN NCAP, paling lengkap dengan elemen termasuk tujuh beg udara, Bantuan Brek (BA), Kawalan Kestabilan Kenderaan (VSC) dengan kawalan cengkaman, Bantuan Mula Mendaki dan Isyarat Berhenti Kecemasan. Varian 2.0E hanya ada tiga beg udara dan ABS.

Toyota Innova Type Q IIMS 2016

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required