Toyota C-HR terima kit talaan TRD dan Modelista

Serentak dengan pelancaran Toyota C-HR di Jepun, divisi perlumbaan dan aksesori rasmi jenama berkenaan iaitu Toyota Racing Development (TRD) dan Modelista turut melancarkan barisan aksesori mereka untuk SUV segmen-B berkenaan. Kit-kit menyeluruh ini bukan sahaja melibatkan aspek estetika, malah ia turut melibatkan tingkat taraf mekanikal khususnya dari TRD.

TRD hadir dua pakej rekaan berbeza, yang mana kedua-duanya memberikan imej berbeza dan tersendiri. Kit pertama dari TRD digelar Agressive Style, menampilkan imej agresif untuk kegunaan jalan raya. Kit ini hadir dengan spoiler hadapan (dengan atau tanpa lampu nyalaan siang LED), skirt sisi, diffuser belakang dan juga spoiler tailgate belakang bersaiz kecil, yang kesemuanya menampilkan rekaan yang agak agresif. Kemasan gril hadapan baharu juga diberikan dengan pilihan warna hitam atau perak.

Satu lagi kit dari TRD digelar Extreme Style yang memberikan imej lebih kepada sebuah kenderaan lasak kepada C-HR. Kit ini hadir dengan spoiler hadapan yang lebih kecil, pelindung fender lebih lebar, mud flap serta spoiler tailgate berwarna hitam.

Kedua-dua pakej ini boleh dipadankan dengan roda aloi TRD TF6 berdiameter 18-inci sama ada berwarna hitam atau perak. TRD turut menawarkan roda aloi berdiemter 17-inci dari pengeluar lain iaitu Works WIL-02D, Kyoho CDF 1 dan Tom’s TH-01.

Pada bahagian dalaman pula, TRD menawarkan sarung tempat duduk lebih sporty dibuat menggunakan material yang boleh menyerap hentakan digelar Exgel, diletakkan pada perehat belakang dan kedua-dua belah pad sisi. Sarung ini juga menawarkan upholsteri urethene rendah daya geseran serta pegangan badan yang lebih kuat.

Selain itu, kit TRD ini turut menawarkan suis penghidup enjin jenis tekan, sarung untuk kunci pintar, set mentol penunjuk serta pelindung pemegang pintu.

TRD turut menawarkan motion control beam (MCB) untuk suspensi C-HR yang didakwa boleh menyerap atau mengecilkan getaran badan yang terjadi semasa kereta ini bergerak, meningkatkan ketegaran badan serta meningkatkan respon, mengurangkan kelajuan golekan dan meningkatkan ground contact feel keempat-empat tayar. Sistem pemantauan tekanan angin tayar juga disertakan dengan penerima berbentuk seperti kunci pintarnya yang tersendiri.

Pakej kit yang ditawarkan oleh Modelista juga terbahagi kepada dua. Yang pertama digelar Boost Impulse Style, menampilkan rekaan yang juga agak agresif pada spoiler hadapan, skirt sisi dan kemasan bawah bampar belakang. Ia juga menerima kemasan gril hadapan, liang sisi palsu dan juga spoiler tailgate.

Pakej kedua pula digelar Elegant Ice Style, menampilkan kit aero yang lebih lembut dan elegan pada kit-kit aeronya. Selain itu, pakej ini turut hadir bersama elemen krom pada cermin sisi, pintu dan juga pembuka pintu.

Kedua-dua pakej ini turut diberikan lampu LED pada cermin sisi, antena dan juga kemasan nombor pendaftaran belakang, kemasan pada tip ekzos, serta pilihan roda aloi Modelista berdiameter antara 17- hingga 19-inci.

Modelista juga hadir dengan aksesori untuk bahagian dalaman C-HR yang terdiri dari kemasan akhir berwarna biru atau titanium, set lampu kabin LED, lampu puddle LED pintar dan juga lampu LED pada bahagian kargo belakang. Lampu jalur LED turut diberikan mengelilingi tuil gear.

GALERI:Toyota C-HR TRD

GALERI:Toyota C-HR Modelista

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required