Volkswagen Tiguan Allspace – imej pertama muncul

Volkswagen Tiguan Allspace – imej pertama muncul

Semalam, lakaran pertama bagi Volkswagen Tiguan Allspace telah pun disebarkan. Dan kali ini pula, imej pertama bagi versi pasaran China, yang dilencanakan sebagai Tiguan L, pula disebarkan menerusi autonocion.com, yang bakal diperkenalkan di Detroit Auto Show 2017.

Seperti yang dijangka, panjang model ini hampir sama dengan kereta standard, namun ukuran pintu belakangnya lebih panjang, hasil jaraj roda yang ditambah sebanyak 110 mm, malahan bahagian belakang juga telah dipanjangkan, bersama tiang-C yang dibentuk semula. Pada bahagian dalamnya, model pasaran China tidak didatangkan dengan kapasiti tujuh-tempat duduk, cuma panjangnya telah ditambah bagi meningkatkan ruang kaki dan ruang barangan.

Volkswagen Tiguan Allspace – imej pertama muncul

Tiguan generasi kedua ini, yang pertama kali diperkenalkan di Frankfurt 2015, kini akan tampil lebih panjang berbanding model asal. Bagi versi lima-tempat duduk, ia mencapai 60 mm lebih panjang dan 30 mm lebih lebar berbanding Typ 5N, dengan 70 mm lebih panjang bagi jarak roda. Manakala ruang but pula lebih 145 liter, menjadikannya 615 liter, atau 1,655 liter sekiranya tempat duduk belakang dibaringkan.

Walau pun model bagi versi Eropah memilih untuk memperkenalkan Tiguan bersaiz XL dengan panggilan ‘Allspace’, namun untuk pasaran US pula lebih ringkas sebagai Tiguan sahaja iaitu dengan kapasiti lima-tempat duduk. Malah VW juga merancang untuk memperkenalkan versi bersaiz sederhana untuk pasaran Malaysia pada tahun hadapan sebagai model pemasangan tempatan. Malah kelibatnya juga telah dikesan diuji di Pantai Timur baru-baru ini.

GALERI: Volkswagen Tiguan semasa Frankfurt Motor Show 2015

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required