Najib ajak orang ramai beri respons mengenai MRT

Najib ajak orang ramai beri respons mengenai MRT

Laluan fasa pertama perkhidmatan Mass Rapid Transit (MRT) iaitu antara Sungai Buloh dan Semantan, telah pun mula beroperasi sejak 16 Disember lalu. Ia melibatkan jarak sejauh 21 kilometer dan meliputi stesen Sungai Buloh, Kampung Selamat, Kwasa Damansara, Kwasa Sentra, Kota Damansara, Surian, Mutiara Damansara, Bandar Utama, Taman Tun Dr Ismail, Phileo Damansara, Pusat Bandar Damansara dan Semantan.

Malahan selama sebulan sejak ia dilancarkan sehingga 16 Januari ini, perkhidmatan ini ditawarkan secara percuma termasuk penggunaan bas perantara dan ruang meletak kenderaan. Tambang hanya akan dikenakan bermula 17 Januari 2017.

Bernama melaporkan, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah menjemput orang ramai untuk memberikan respons terhadap perkhidmatan MRT ini.

“Dah 10 hari MRT beroperasi, macam mana, siapa dah naik? Boleh beri maklum balas kepada @MRTMalaysia kalau ada apa-apa cadangan dan pendapat,” tulis Najib dalam catatan di laman rasmi Facebook beliau malam tadi.

Jadi, bagi anda yang telah mencuba perkhidmatan ini, jangan lupa untuk kongsikan pendapat dan komen masing-masing sama ada menerusi @mrtmalaysia di Instagram atau pun Facebook.

Baca pengalaman kami menaiki MRT pada hari pertama ia beroperasi DI SINI.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required