SPYSHOT: Kia Picanto generasi seterusnya ditemui tanpa sebarang pelekat penyamaran di Korea

SPYSHOT: Kia Picanto generasi seterusnya ditemui tanpa sebarang pelekat penyamaran di Korea

Hanya beberapa hari lepas, Kia telah mengeluarkan gambar teaser untuk model Picanto generasi seterusnya. Ia akan diperkenalkan secara rasmi awal tahun hadapan, tetapi terima kasih kepada laman The Korean Car Blog, kita dapat melihat awal rupa sebenar kenderaan kompak ini.

Ia memang sama seperti gambar yang dikeluarkan tersebut, dengan semua kelengkapan ada padanya termasuk lampu siang LED berbentuk U, gril tiger nose yang nipis, lampu kabus bulat dan salur udara hiasan di bahagian hujung bampar.

Bahagian lain yang boleh dilihat jelas adalah rim aloi lapan jejari, salur udara hiasan yang diwarnakan kuning bersama bahagian side skirt, bumbung suria dan penunjuk arah pada cermin sisi. Meskipun tiada sebarang gambar bahagian dalam dan belakang kereta ini, berkemungkinan ia akan jadi sama seperti apa yang ditunjukkan sebelum ini.

SPYSHOT: Kia Picanto generasi seterusnya ditemui tanpa sebarang pelekat penyamaran di Korea

Bagi bahagian belakang, jika mengikut gambar yang didedahkan sebelum ini, Picanto baru akan menggunakan lampu yang dibentuk semula – lebih kecil berbanding Picanto generasi kedua (TA), serta bampar yang lebih agresif, dengan terdapat diffuser, muncung ekzos berkembar dan lampu kabus yang lebih petak.

Pada bahagian dalam, Picanto baru ini dijangka lebih mewah, dengan terdapat papan pemuka bertingkat, skrin sistem hiburan dan informasi yang ‘terapung’, corong pendingin hawa berbentuk unik dan roda stereng tiga jejari.

Kuasa pemacu Picanto baru dijangka masih adalah enjin 1.0 liter tiga silinder, 1.2 Kappa II empat silinder dan 1.0 liter tiga silinder Kappa TCI Turbo. Transmisi automatik empat kelajuan, manual lima kelajuan dan CVT juga sepatutnya masih digunakan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required