Volkswagen Golf GTI Clubsport Edition 40 – 265 PS

Volkswagen Golf GTI Clubsport Edition 40 – 265 PS

Sempena ulang tahun ke-40 Volkswagen Golf GTI, cawangan pengeluar itu di UK telah mengeluarkan gambar-gambar Golf GTI Clubsport Edition 40, model khusus yang direka untuk sambutan berkenaan. Ini bukanlah versi GTI seperti sedia ada; Volkswagen turut membuat talaan baharu pada enjinnya.

Dalam versi ini, enjin 2.0 liter TFSI yang digunakan menjana 265 PS dan 350 Nm tork; ia 45 PS lebih berkuasa berbanding enjin GTI biasa. Dengan fungsi overboost jika digunakan ketika full throttle, ia akan menghasilkan tambahan 25 PS dalam tempoh sehingga 10 saat.

Kesannya, bacaan 0-100 km/j kini mencapai 6.3 saat, 20 peratus lebih pantas dari enjin biasa, dengan kelajuan maksimumnya kini ialah pada 249 km/j berbanding 246 km/j. Peningkatan prestasi ini adalah bagi kedua-dua kotak gear manual enam-kelajuan serta DSG.

Walaupun tidak sepantas Golf GTI Clubsport S, versi Edition 40 ini turut didatangkan dengan penggayaan Clubsport sepenuhnya. Antaranya termasuk bampar depan baharu, pelapik sisi, diffuser belakang dan spoiler pada bumbung untuk kesan aero yang lebih baik. Juga, 1,000 unit Edition 40 ini akan ditawarkan kepada pelanggan di UK; tidak seperti edisi Clubsport S yang hanya dijual 150 unit (daripada 400 unit) sahaja untuk pasaran UK.

Di dalam, tempat duduk dengan material Alcantara/ Recaro fabrik adalah standard, dengan tempat duduk sport balutan kulit sebagai pilihan. Perincian lain seperti pada papan pemuka dan tapat kerangka pintu disertakan dengan trim Honeycomb 40, serta stereng dengan material Alcantara.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required