Honda Navi Adventure, Chrome akan ditawar di India

Honda Navi Adventure, Chrome akan ditawar di India

Honda Motorcycle and Scooters India (HMSI), pada tahun 2016 telah memperkenalkan model Navi untuk pasaran di sana, dan terbaru, syarikat itu memberitahu ia akan melancarkan dua lagi varian bagi Navi iaitu Chrome dan Adventure. Navi adalah sebuah skuter yang menggunakan enjin empat strok 110 cc dan ia mempunyai saiz ‘mini-moto’ seperti MSX125, Benelli TnT 135 dan Z125 Pro.

Enjin tersebut mampu menghasilkan kuasa sebanyak 7.8 hp pada 7,000 rpm dan 8.96 Nm tork pada 5,500 rpm, dengan gabungan transmisi jenis automatik. Tetapan sama akan digunakan pada versi Chrome dan Adventure ini, tetapi gaya badan dan aksesori yang dilengkapkan padanya akan mengikuti keperluan masing-masing.

Honda Navi Adventure, Chrome akan ditawar di India

Berbanding dengan model biasa sebelum ini yang mempunyai warna terang, versi Chrome akan menggunakan warna serba hitam, bersama beberapa bahagian krom serta tambahan pelindung enjin dan pelindung lampu hadapan. Bagi versi Adventure pula menggunakan warna camouflage coklat serta diberikan barang tambahan seperti pelindung tangan, penghadang angin lebih tinggi, rak barangan belakang dan pelindung lumpur. Suspensi yang lebih tinggi juga boleh dijangka.

Bagi model biasa Honda Navi, ia dijual pada harga Rs 39,500 (RM2,605), dan untuk model Chrome dan Adventure ini, ia boleh dijangka mempunyai harga jualan lebih tinggi, hingga Rs 45,000 (RM3,000). Harga tukaran terus ini mungkin mengejutkan bagi kita di Malaysia, tetapi ia dapat dilaksana di India kerana Navi adalah model yang dibangunkan dan dikeluarkan di negara itu sendiri.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Nor Fizza on Apr 22, 2019 at 2:34 pm

    Hope Malaysia company can bring the Navi model to local….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required