VIDEO: Kia GT dedah teaser akhir sebelum diperkenal

Sebelum diperkenalkan di Detroit pada minggu hadapan, video teaser terakhir bagi Kia GT telah pun disebarkan. Klip ke-empat daripada siri ini, menunjukkan lebih banyak perincian, dengan perumah cermin sisi dan corong hud hitam berkilat, corong sisi menegak dan corong ekzos berkembar dengan sedikit kekemasan telah ditonjolkan.

Foto spyshot yang didedahkan baru-baru ini mendedahkan garisan utama bagi pacuan roda-belakang yang ditawarkan, dengan mengambil sedikit rekaan daripada model GT Concept 2011 dan profil cab-backward dan pintu belakang seperti Audi A7 Sportback.

Video terkini ini mendedahkan ia bakal dilengkapi dengan transmisi automatik, walau bagaimana pun masih tiada maklumat mengenai sistem mekanikal di bawah hudnya. Namun GT baharu ini dijangka bakal dipadankan dengan enjin 3.3 liter turbo-berkembar V6 seperti mana yang ditawarkan pada Genesis G90.

Ia mungkin mampu menghamburkan kuasa sehingga 365 hp dan tork 510 Nm, dalam varian Sport, atau juga menawarkan lebih banyak kuasa? Video pertama yang disebarkan sebelum ini menunjukkan ia mampu dipacu sehingga 244 km/j di Nurburgring Nordschleife. Nantikan perinciannya apabila ia diperkenalkan secara rasmi kelak.

GALERI: Foto spyshot Kia GT

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required