Volkswagen tawar program tukar-beli istimewa khas untuk pembelian Jetta facelift dan Passat baharu

Volkswagen tawar program tukar-beli istimewa khas untuk pembelian Jetta facelift dan Passat baharu

Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) menawarkan program tukar-beli (trade-in) istimewa untuk mereka yang berminat membeli Jetta dan Passat baharu dan mahu menjual kereta lama mereka. Menurut VPCM, program yang bermula sekarang dan berakhir pada 31 Mac ini bakal menawarkan harga belian kereta lama yang “sangat menarik” bagi mereka yang mahu membeli Jetta dan Passat baharu.

Program ini bukan sekadar terbuka kepada pemilik Volkswagen sedia ada, malah turut ditawarkan kepada pemilik kenderaan berjenama lain, dengan syarat pelanggan sudahpun memiliki kereta tersebut lebih dari enam bulan dari tarikh pendaftaran. Kenderaan yang mahu ditukar-beli perlu diperiksa dan dinilai oleh pengedar sah Volkswagen sebelum keputusan dan harga akhir kereta tersebut dipersetujui.

Volkswagen Jetta facelift telah di lancarkan pada September lalu dengan tiga varian berbeza iaitu Trendline (RM109,578), Comfortline (RM118,578) dan Highline (RM129,578) – semua harga yang dinyatakan ialah harga atas jalan tanpa insuran. Model ini dijana enjin 1.4 liter turbo tunggal berkuasa 150 PS/250 Nm menggantikan enjin turbo+supercharged pada model lama. Ia turut hadir bersama lampu hadapan bi-xenon, lampu nyalaan siang LED, sistem kunci pintar dengan suis penghidup enjin dan juga tempat duduk kulit larasan berkuasa.

Untuk Passat B8 baharu pula, ia dilancarkan pada November lalu juga dengan tiga varian – Trendline (RM160,937), Comfortline (RM180,937) dan Highline (RM200,030). Model ini direka lebih ringan dan pantas dari model sebelum ini, menampilkan enjin TSI 1.8 liter berkuasa 180 PS/250 Nm pada varian Trendline dan Comfortline, manakala varian tertinggi Highline pula dijana enjin TSI 2.0 liter berkuasa 220 PS/350 Nm.

GALERI: Volkswagen Jetta facelift Highline

GALERI: Volkswagen Passat B8 Highline

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required