Honda City 2017 facelift tayang teaser hadapan pula

Pada hujung Disember lalu, Honda Thailand menayangkan teaser bagi Honda City 2017, menampakkan imej yang agak mirip dengan Civic 2016. Kali ini, ada satu lagi teaser disebarkan, dengan memilih untuk mendedahkan bahagian hadapannya.

Seperti yang didedahkan menerusi teaser sebelum ini, City akan menerima kluster lampu hadapan baharu dengan lampu posisi LED berbentuk-L. Malah ia turut menampilkan jaluran krom berhampiran sudut atas merintangi sehingga ke gril nipis Solid Wing Face, dengan corak sarang lebah.

Selain itu, ia turut memaparkan lampu kabus yang direka semula serta corong bawah yang lebih lebar. Malah saluran hud City facelift ini juga kelihatan lebih nipis berbanding sebelum ini, sementara bahagian profil dan lampu belakang seakan tiada perubahan.

Honda City 2017 facelift akan dilancarkan di Thailand pada 12 Januari ini dan dijangka masih dijana oleh enjin 1.5 liter SOHC i-VTEC, dipadankan sama ada dengan kotak gear lima-kelajuan manual atau CVT teknologi Earth Dreams. Nantikan perincian lanjutnya pada hari ia dilancarkan.

GALERI: Model semasa Honda City

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required