Volkswagen Golf GTI 2020 akan dapat kuasa hibrid

Volkswagen Golf GTI 2020 akan dapat kuasa hibrid

Apabila tiba pada tahun 2020 nanti, Volkswagen Golf GTI generasi baharu akan mendapat prestasi tambahan, hasil daripada penggunaan teknologi hibrid – laporan daripada Autocar. Kenderaan jenis hot hatch ini walaubagaimanapun masih belum lagi akan menggunakan sistem hibrid penuh, dan ia dikata akan menggunakan enjin hibrid yang lebih ringkas untuk peningkatan kuasa, ekonomi dan emisi.

Golf GTI Mk8 akan menggunakan sistem elektrikal 48V dan motor pemula bersepadu (hibrid ringkas, berikan lebih pecutan), bersama dengan pengecas turbo elektrikal pada enjin 2.0 liter TSI. Ini boleh menjadikan kuasanya hampir seperti GTI Clubsport, iaitu 265 PS, tapi dengan lebih tork di rpm rendah dan tindak balas lebih baik.

Barisan model Golf Mk8 dijangka tiba dalam pasaran menjelang akhir tahun 2019, sementara varian GTI pula awal tahun 2020. Maklumat yang tersebar ada mengatakan Golf generasi seterusnya ini akan menggunakan platform MQB yang diperbaharui, dan ia akan dapat dilihat pertama kali digunakan pada model Audi A3. orang dalam Volkswagen juga memberitahu kemungkinan struktur baharu ini akan menyaksikan pengurangan berat sehingga 50 kg.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required