VIDEO: Sejarah lebih 30 tahun motosikal Suzuki GSX-R

VIDEO: Sejarah lebih 30 tahun motosikal Suzuki GSX-R

Semasa melayari internet, kami terjumpa dengan video ini, yang menceritakan sejarah berkenaan motosikal sport Suzuki GSX-R, yang bermula pada tahun 80-an sehinggalah kini, dengan model tahun 2017 juga dikatakan akan tiba di Malaysia. Walaupun bukanlah baru, mungkin ada penggemar motosikal yang masih belum menonton video yang cukup menarik ini.

Di dalamnya, anda akan dapat melihat antaranya bagaimana idea untuk menghasilkan GSX-R diutarakan buat pertama kalinya, sedangkan Suzuki dianggap sebagai sebuah pengeluar motosikal yang cukup berhati-hati dan cukup konvensional. Ini seterusnya diikuti dengan temu ramah santai dengan beberapa individu awal yang terlibat dalam pembangunan GSX-R 750 pada tahun 80-an.

Selepas menemui pasaran, GSX-R diterima baik dan mula menunjukkan prestasi di dalam dunia perlumbaan, bukan sahaja di Jepun, malah seluruh dunia. Daripada pencapaian ini juga, penghasilan model-model GSX-R baharu diteruskan pada tahun-tahun berikutnya dengan penambahan teknologi dan prestasi.

Adakah anda antara orang yang mempunyai pengalaman bersama Suzuki GSX-R? Jika ya, video ini mungkin menggamit kembali memori lama dan membuatkan anda cukup bangga pernah memilikinya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required