BMW dedah dua model edisi istimewa i8 untuk Geneva

Untuk Geneva Motor Show 2016, BMW telah memperkenalkan edisi istimewa bagi i8 yang dikenali sebagai Protonic Red Edition yang tampil dengan keunikan gayanya. Bagi acara yang sama untuk tahun ini, pengeluar kenderaan dari Jerman ini akan memperkenalkan pula dua model edisi istimewa juga bagi i8 iaitu Protonic Frozen Black Edition dan Protonic Frozen Yellow Edition.

Kedua-duanya akan diproduksi dalam jumlah unit yang terhad, dan menampilkan warna kekemasasan luaran BMW Individual, bersama sentuhan metalik Frozen Grey. Ia juga akan dipadankan dengan roda yang lebih ringan BMW jejari-W 470 20-inci yang diwarnakan dengan tona metalik Orbit Grey.

Di dalamnya, kedua-dua model Protonic Edition turut didatangkan dengan jahitan kontra kuning pada beberapa bahagian permukaan termasuk tempat duduk, konsol tengah, panel sisi, panel permukaan pintu, alas lantai dan juga seksyen bawah pada panel instrumen.

Selain itu, ia turut menampilkan headliner berwarna anthracite, tali pinggang keledar berwarna kelabu, tuil pemilihan gear dan iDrive Controller dan yang berlainan dan ambang pintu dengan tulisan “Edition” yang telah memberikan sentuhan yang unik buat kedua-dua model ini.

Walau bagaimana pun, ia masih mengekalkan penjana kuasa plug-in hybrid yang sama iaitu enjin petrol 1.5 liter BMW TwinPower Turbo tiga-silinder, motor elektrik dan pek bateri lithium-ion.

BMW i8 Protonic Frozen Black Edition

BMW i8 Protonic Frozen Yellow Edition

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required