VIDEO: Toyota C-HR bakal dilancarkan di Australia

Toyota C-HR, antara model baharu yang kian dinanti-nanti, bakal dilancarkan di Australia tidak lama lagi. Ia dijangka akan dilancarkan di negara berkenaan pada suku pertama tahun ini, mungkin pada Feb ada Mac ini. Seperti yang tertulis di laman web Toyota Australia, “Penantian yang bakal berakhir.”

Bagi pesaing Honda HR-V dan Mazda CX-3 ini, ia akan dijanakan oleh enjin 1.2 liter pengecas turbo dengan kuasa 114 hp dan tork 185 Nm, serta dipadankan sama ada dengan kotak gear manual enam-kelajuan atau automatik CVT.

Ia akan ditawarkan dengan elemen standard termasuk pengesan parkir hadpaan/belakang, rim aloi 17-inci, cermin sisi boleh dilipat, navigasi, lampu nyalaan siang dan lampu kabus LED, kamera undur, bantuan mula mendaki, panel instrumen dengan paparan bersaiz 4.2-inci, lampu tinggi automatik, sistem bunyi dengan enam-pembesar suara, kawalan suhu dwi-zon, bilah pengelap cermin automatik dan tempat duduk balutan fabrik.


Klik untuk besarkan

Manakala untuk kit keselamatan aktif, ia turut dilengkapi dengan brek kecemasan autonomi, kepekaan ketibaan lorong, pemantauan titik buta, kepekaan trafik lintasan belakang, amaran perlanggaran hadapan dan kawalan kelajuan adaptif.

Bagi model varian tertinggi yang diberi nama “Koba” (nama diambil sempena ketua jurutera C-HR, Hiroyuki Koba), ia ditampilkan dengan kemasan kulit, lampu utama LED, kemasukan tanpa kunci dan butang penghidup enjin, tempat duduk hadapan dengan fungsi suhu panas, lampu belakang LED, lampu pencahayaan (biru) dan rim 18-inci. Laporan tempatan turut menyebut, Toyota yang meletakkan C-HR dalam posisi “premium”, mungkin akan berharga bermula A$25,000 (RM84,682).

Video di atas menunjukkan 20 orang warga Australia bertuah yang dapat melihat secara lebih dekat model SUV ini di Sydney dalam satu majlis tertutup. Pastinya rakyat di sana juga tidak sabar untuk menantikan kemasukan SUV ini ke pasaran mereka.

GALERI: Toyota CH-R versi JDM

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required