Subaru XV 2018 didedahkan oleh majalah Jepun

Subaru XV 2018 didedahkan oleh majalah Jepun

Ini merupakan Subaru XV baharu yang dijangka akan dipamerkan di Geneva Motor Show pada bulan hadapan, walau bagaimana pun ia telah didedahkan oleh sebuah majalah Jepun. Namun kami tidak begitu yakin 100% kesahihan imej ini, tetapi nampak macam betul.

Walau pun imej teaser rasminya belum disebarkan oleh Fuji Heavy Industries, namun tidaklah sukar untuk membayangkan imej XV baharu ini – gabungkan dengan imej Subaru Impreza hatchback generasi baharu yang cukup ranggi, dengan gaya dari XV sedia ada (dengan rel bumbung, lapisan hitam, dan pelindung di bawah), tambah pula kelegaan tanah yang dipertingkatkan, dan akan dapatlah imej seperti di atas. Imej yang didedahkan ini juga menunjukkan rim yang mengikut tema XV dengan warna hitam-perak.

Subaru juga pernah mengumumkan bahawa XV akan terus dibina seperti model sebelum ini, iaitu menggunakan sebahagian besar komponen yang sama seperti Impreza serta menggunakan platform serupa iaitu Subaru Global Platform, yang memberikan pelbagai peningkatan kepada prestasi keseluruhannya menerusi pelbagai tingkat taraf yang dilakukan pada kerangka asas.

XV generasi baharu ini dijangka bakal menerima lampu hadapan dan belakang berbentuk-C serta menerapkan konsep rekaan ‘Dynamic x Solid’ yang diberikan pada model konsep XV tahun lalu

Ada laporan menyebut, XV akan menerima dua pilihan enjin boxer untuk pasaran tempatan iaitu 1.6 liter (115 hp) dan 2.0 liter (154 hp). Jika benar, mungkin ia sama dengan enjin FB 1.6L dan 2.0L yang ditawarkan pada Impreza sedan/hatch di Jepun dan Singapura.

Menurut pengarah eksekutif Tan Chong International, Glenn Tan dalam laporan sebelum ini, XV generasi baharu ini bakal tiba ke pasaran Malaysia tahun ini. Beliau juga menyatakan kilang milik syarikatnya di Segambut telah pun bersedia untuk mula memproduksi mana-mana model yang menggunakan Subaru Global Platform seperti XV pada bila-bila masa.

GALERI: Subaru XV Concept

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required