SPYSHOT: Mercedes-Benz A-Class generasi terkini ditemui – guna skrin informasi lebar seperti E-Class

SPYSHOT: Mercedes-Benz A-Class generasi terkini ditemui – guna skrin informasi lebar seperti E-Class

Kali pertama Mercedes-Benz A-Class generasi seterusnya ditemui, ia ditutup rapi dengan pelekat camouflage, bersama pelindung badan yang tidak menampakkan bentuk sebenarnya. Kali ini, sekali lagi ia ditemui membuat ujian musim sejuk, dan bentuk badannya sudah boleh dilihat. Walaubagaimanapun, ia masih ditutup dengan pelekat.

Bahagian hadapan A-Class ini lebih rendah dan rapi, dengan lampu utama juga lebih nipis. Di belakang pula, lampu yang kelihatan bersedia untuk kegunaan kenderaan produksi sudah dipasang pada unit ujian ini. Seperti yang boleh dilihat pada unit ujian sebelum ini, lampu belakangnya lebih lebar, dan mempunyai bentuk seperti lampu GLA.

Dalam gambar spyshot kali ini juga, bahagian dalam A-Class baru ini dapat ditangkap, meskipun ia masih ditutup dengan fabrik serba hitam. Namun, ada bahagian yang terkeluar, menampakkan skrin paparan informasi LCD baru, yang lebar dan hampir sama seperti E-Class.

SPYSHOT: Mercedes-Benz A-Class generasi terkini ditemui – guna skrin informasi lebar seperti E-Class

A-Class unit ujian ini juga dilihat menggunakan roda stereng baru, dengan bahagian tengahnya lebih kecil manakala cabang-cabangnya dipenuhi dengan butang kawalan, juga seperti E-Class W213. Bahagian konsol tengah pula, walaupun tertutup nampak seperti lebih membonjol keluar.

Platform MFA2 yang digunakan untuk A-Class generasi seterusnya ini mempunyai kegunaan yang lebih pelbagai berbanding sebelum ini. Selain boleh dipakai untuk pelbagai model, ia juga lebih ringan. Lampu belakang terasing pada model ini juga menunjukkan bahawa A-Class baru akan mempunyai ruang simpanan lebih besar, sementara bagi penumpang, ia akan menjadi lebih luas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required