Honda Thailand mengeluarkan satu lagi teaser bagi model Civic Hatchback, sebelum pelancarannya di sana yang dijangka akan dilakukan seawal Mac nanti. Seperti yang dapat dilihat, teaser ini mempamerkan rupa bentuk unik Civic versi berkenaan, yang bukan lagi terlalu asing kini kerasa sudah kerap dilihat.

Sekadar makluman, Civic Hatchback hadir dengan penampilan yang berbeza sedikit; bahagian belakang yang nampak lebar, dengan tambahan spoiler, lampu belakang bentuk C serta ekzos yang berada di tengah, seperti model yang dipasarkan di Eropah.

Begitu juga dengan bahagian depan; rekaan bampar baru yang membezakannya dengan bahagian bukaan udara yang luas serta kedudukan lampu kabus yang disekalikan. Bahagian bonet depan versi ini kekal sama seperti versi sedannya, begitu juga dengan bahagian ruang dalaman yang dikongsi antara keduanya.

Sebagai penawaran di Thailand, enjin 1.5 liter VTEC Turbo (173 PS/220 Nm) dari model sedan juga dikekalkan. Enjin 1.8 liter biasa turut akan ditawarkan sebagai pilihan. Transmisi CVT kekal sebagai gandingan – kotak gear manual enam-kelajuan yang dipasarkan di Eropah mungkin tidak akan ditawarkan.

Bagaimana pula di Malaysia? Biasanya, jika sesebuah model diperkenalkan di Thailand, tidak lama kemudian ia akan turut tiba di sini. Namun, Honda Malaysia sebelum ini pernah menyatakan mereka belum ada apa-apa perancangan untuk itu, setakat ini.

GALERI: Honda Civic Hatchback 2017 pasaran Eropah