Triumph umum harga untuk model 2017 di Malaysia

Triumph umum harga untuk model 2017 di Malaysia

Selain ketibaan model Street Cup 2017 di Malaysia, Fast Bikes Sdn Bhd selaku pengedar rasmi motosikal Triumph di Malaysia turut mengumumkan harga bagi model 2017 lain yang akan tiba di negara kita dalam masa terdekat.

Paling menjadi tumpuan adalah model Street Triple 765, iaitu penyambung generasi kepada Street Twin 675, yang sudah diiktiraf pelbagai anugerah terbaik dalam kelasnya. Model tertingginya, iaitu Street Triple RS, yang datang dengan antaranya suspensi Showa di hadapan dan Ohlins di belakang ditawarkan pada harga RM66,900, manakala versi yang lebih rendah, dikenali sebagai Street Triple 765 R LRH ditetapkan pada RM58,900.

Fast Bikes juga akan menawarkan satu lagi varian bagi Street Triple 765 ini, iaitu varian asas S, dengan harga yang dijangka akan berada bawah pada RM50,000. Jika benar ia berlaku, ini akan memberi saingan sengit kepada motosikal lain di dalam kelasnya seperti Yamaha MT-09, Ducati Monster 821 dan MV Agusta Brutale.

Bagi model klasik moden pula, Bonneville Bobber, sebuah motosikal satu tempat duduk yang dikuasakan oleh enjin 1,200 cc sama seperti Bonneville T120 ditawarkan kepada pasaran Malaysia dengan harga RM74,900 bagi yang menggunakan warna monochrome manakala bagi yang mengunakan dua tona warna, pembeli harus menambah RM1,000 lagi, menjadikannya RM75,900.

Seterusnya bagi Bonneville T100 dan T100 Dark, harga yang ditetapkan adalah RM63,900 untuk model berwarna Jet Black dan RM65,900 untuk yang menggunakan warna dua tona. Model ini mengekalkan gaya klasik seperti motosikal Triumph tahun 50-an, namun dikuasakan oleh enjin moden suntikan bahan api 900 cc.

Kesemua harga ini adalah termasuk GST, tetapi tanpa insurans, pendaftaran dan cukai jalan. Fast Bikes Sdn Bhd sudah membuka tempahan untuk semua model ini dan mereka yang berminat boleh menghubungi atau pergi terus ke pusat pameran Triumph di Petaling Jaya, Johor Bharu, Bukit Mertajam, Kuching dan Kota Kinabalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required