UMW Toyota Motor memperkenalkan Tan Sri Dato’ Sri Hamad Kama Piah sebagai pengerusi baharu

UMW Toyota Motor memperkenalkan Tan Sri Dato’ Sri Hamad Kama Piah sebagai pengerusi baharu

Selepas mengumumkan perlantikan Ravindran Kurusamy sebagai presiden baharu pada hujung Disember lalu, UMW Toyota Motor (UMWT) telah memperkenalkan pula pengerusi baharunya iaitu Tan Sri Dato’ Sri Hamad Kama Piah Che Othman.

Dengan memiliki pengalaman lebih dari 30 tahun dalam bidang pengurusan unit amanah, pelaburan dan kewangan korporat, beliau pernah menerajui Permodalan Nasional Berhad (PNB) sebagai Presiden kumpulan dan CEO.

Menurut Akio Takeyama, Timbalan Pengerusi UMWT, pihaknya sangat berkeyakinan terhadap kredibiliti Pengerusi baharu syarikat ini dan mampu menerajui kepimpinan pengurusan sedia ada.

“Tan Sri Dato’ Sri Hamad Kama Piah dan Ravindran memiliki pengalaman yang luas dalam industri ini dan kami yakin mereka berdua mampu memimpin pasukan pengurusan dengan idea dan pendekatan baharu yang berkeupayaan memberikan lebih faedah terhadap syarikat,” ujarnya sewaktu majlis memperkenalkan kedua-dua pemimpin baharu UMWT berkenaan.

Dalam masa yang sama, Akio mewakili pihak pengurusan UMWT turut mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan buat pengerusi terdahulu Tan Sri Asmat Kamaludin di atas sumbangan beliau sepanjang menerajui syarikat ini. Tan Sri Asmat telah menyertai UMW Group dan UMWT sejak tahun 2001 selepas bersara dari Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI).

Begitu juga dengan Datuk Ismet Suki yang pernah memegang jawatan sebagai Presiden UMWT sebelum ini, “Datuk Ismet memiliki banyak perancangan yang terbaik untuk syarikat, malah turut menyumbangkan pelbagai idea yang bernas bagi memantapkan lagi kedudukan UMWT,” ujar Akio lagi.

Turut hadir sama dalam majlis memperkenalkan kedua-dua pemimpian baharu UMWT dan penghargaan buat pemimpin sebelumnya ialah Hiroyuki Fukui, Pegawai Pengurusan Toyota Motor Corporation (TMC), Badrul Feisal Abdul Rahim, Presiden & CEO Kumpulan UMW Holdings Bhd serta tetamu-tetamu lain dari TMC, Toyota Motor Asia Pacific, wakil-wakil Toyota dari Rantau Asia Pasifik, wakil Kedutaan Jepun, dan rakan kongsi lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required