Isuzu MU-X facelift dilancarkan di Thailand – enam pilihan varian semuanya, harga bermula dari RM140k

Isuzu MU-X facelift dilancarkan di Thailand – enam pilihan varian semuanya, harga bermula dari RM140k

Bulan lepas, teaser bagi Isuzu MU-X facelift sudah mula dipertontonkan, khabarnya akan dilancarkan untuk pasaran Thailand terlebih dahulu. Ternyata penggemarnya tidak perlu menunggu lama; model berkenaan kini sudah diperkenalkan secara rasmi, sempena ulang tahun ke-60 operasi syarikat itu di Thailand.

Sebanyak enam varian ditawarkan sebagai pilihan, dengan harga berada sekitar 1.099 juta Baht (RM139,639) hingga 1.474 juta Baht (RM187,287). Bagaimanapun, perubahan yang dilakukan ke atas versi terbaru ini tidak terlalu ketara jika dibandingkan dengan model yang digantikannya.

Antara penambah baikan yang dibuat adalah melibatkan penggunaan lampu utama dan lampu nyalaan siang (DRL) LED, bampar depan yang direka semula, rim aloi 18 inci jejari berkembar dengan tayar bersaiz 255/60 R18 serta lampu belakang yang juga dari jenis LED.

Isuzu MU-X facelift dilancarkan di Thailand – enam pilihan varian semuanya, harga bermula dari RM140k

Ruang dalaman pula hampir sama dengan model sebelumnya, cuma kini datang dengan kemasan dwi-tona dalam warna hitam dan beige, dengan warna beige menjadi lebih dominan termasuk pada kerusi dan perehat lengan ditengah. Selain itu, kemasan kayu juga menghiasi sebahagiand daripada papan pemukanya, serta pada panel pintu. Sistem infotainmen Kenwood yang sebelumnya bersaiz 7 inci telah digugurkan, dan kini diganti dengan skrin sentuh 8 inci dengan sambungan kepada telefon pintar.

Bagi enjin, ia kekal sama dengan model sebelumnya yang dipasarkan di sana. Dua varian enjin ditawarkan; enjin RZ4E-TC 1.9 liter Ddi Blue Power turbodiesel, yang menghasilkan kuasa sehingga 150 PS pada 3,600 rpm dan tork 350 Nm dari 1,800 hingga 2,600 rpm, bersama dua pilihan transimisi iaitu manual enam-kelajuan atau automatik Rev Tronic, juga enam-kelajuan.

Selain itu, enjin 4JJ1-TCX 3.0 liter empat-silinder diesel yang menawarkan kuasa sehingga 177 PS pada 3,600 rpm dan tork 380 Nm antara 1,800 hingga 2,800 rpm turut ditawarkan. Sistem pacuan 4WD bagaimanapun adalah eksklusif kepada model varian tertinggi dengan enjin 3.0 liter sahaja.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required