Honda Electric Vision – menjelang 2025, 2/3 kenderaan yang dijual di Eropah adalah hibrid, PHEV, EV dan FCV

Honda Electric Vision – menjelang 2025, 2/3 kenderaan yang dijual di Eropah adalah hibrid, PHEV, EV dan FCV

Semasa pameran permotoran Geneva yang sedang berlangsung, Honda telah mendedahkan strategi ‘Electric Vision‘ baru mereka untuk Eropah. Mengikut strategi tersebut, Honda mensasarkan dua per tiga daripada barisan model yang dijual di Eropah menjelang tahun 2025 akan terdiri daripada model hibrid, plug-in hybrid, elektrik bateri dan fuel cell.

Semasa membentangkan strategi tersebut, presiden dan ketua pegawai operasi Honda Motor Europe, Katsushi Inoue memberitahu bahawa syarikatnya akan mengambil guna sumber penyelidikan dan pembangunan global bagi mempercepatkan pengenalan model lebih maju dan enjin elektrik ini kepada pelanggan di Eropah.

Fokus kepada penggunaan sumber elektrik pada kenderaan ini akan dipacu oleh kemasukan teknologi hibrid pada barisan kenderaannya, dan model hibrid pertama yang akan menggunakan sistem hibrid dua motor oleh Honda akan mula dijual pada tahun 2018.

Syarikat itu juga memberitahu bahawa dalam strategi ini kenderaan jenis plug-in hybrid, elektrik bateri dan hydrogen fuel cell turut akah dilahirkan, untuk pelanggan di Eropah. Clarity Fuel Cell adalah antara modelnya, yang diperkenalkan sebagai sebahagian daripada inisiatif HyFIVE (Hydrogen For Innovative Vehicles) di seluruh Eropah.

GALERI: Honda Clarity Fuel Cell di Tokyo Motorshow 2015

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required