SPYSHOT: Mercedes-Benz GLE terbaru dilihat, kali ini termasuk gambar yang mendedahkan ruang dalaman

SPYSHOT: Mercedes-Benz GLE terbaru dilihat, kali ini termasuk gambar yang mendedahkan ruang dalaman

Mercedes-Benz kelihatan seperti akan memperkenalkan beberapa model yang dikemaskini dalam masa terdekat. Terbaru, seperti yang dilihat difasiliti jenama itu di Sindelfingen ialah model GLE berikutnya. Kali ini, tidak hanya bahagian luaran yang sempat dirakamkan gambarnya – ruang dalaman turut diintai juga.

Kluster instrumen GLE baru itu kini digital sepenuhnya, sebaris dengan paparan infotainmen Comand yang berada di atas corong pendingin hawa. Kelihatan sedikit bersegi jika dibanidngkan dengan corong yang ada pada W213 E-Class dan W222 S-Class.

SPYSHOT: Mercedes-Benz GLE terbaru dilihat, kali ini termasuk gambar yang mendedahkan ruang dalaman

Konsol tengahnya juga menerapkan rekaan yang berbeza, dengan dua pemegang disertakan sekali, satu bagi setiap sisi. Turut dijangka akan diperkenalkan pada versi dikemaskini GLE ini nanti ialah ciri lampu suasana (ambient lighting) yang ada pada model W222 S-Class dan W213 E-Class.

Keseluruhannya, GLE versi baru ini nanti juga dijangka akan lebih besar, untuk memisahkan segmennya dengan lebih ketara dari GLC. Enjin baru enam-silinder sebaris petrol dan diesel mungkin turut akan ditawarkan, selepas pengenalannya pada model W222 S-Class facelift.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required