Toyota 86 860 Special Edition hanya untuk pasaran US

Toyota 86 860 Special Edition hanya untuk pasaran US

Toyota telah memperkenalkan model edisi istimewa Toyota 86 hanya untuk pasaran Amerika Syarikat (US), yang sebelum ini dikenali Scion FR-S. Model 860 SE ini merujuk kepada jumlah produksi bagi SE – 860 unit bagi Halo White dan 860 pada Supernova Orange. Gambar ini menunjukkan warna eksklusif bagi edisi istimewa 860.

Kedua-dua warna putih dan jingga ini turut menerima jaluran hitam pada perumah cermin sisi, wing belakang hitam dan aloi krom hitam 17-inci. Di bahagian dalamnya, tempat duduknya dibaluti kulit berwarna hitam dengan jahitan kontras jingga. Ia turut ditampilkan pada papan pemuka, panel pintu, roda stereng, brek tangan dan tombol gear.

Elemen lain yang turut ditampilkan termasuklah butang penghidup enjin, pendingin hawa auto dwi-zon, tempat duduk dengan fungsi haba panas dan panel instrumen skrin MID besar, termasuk fungsi g-meter dan lap-timer. Malah Toyota 86 ini juga membawa kekemasan tunggal Scion FR-S di US, dan pelanggan juga boleh memilih elemen sport yang diinginkan.

Tiada perubahan mekanikal, masih mengekalkan enjin 2.0 liter boxer dengan kuasa 205 hp. 860 SE ini dijual pada harga bermula US$30,040 (RM133,617) bagi manual enam-kelajuan, dan US$30,760 (RM136,820) bagi automatik enam-kelajuan. Harganya US$3k lebih tinggi berbanding model biasa.

GALERI: Toyota 86 860 Special Edition USDM

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required