Penutupan Terowong Genting Sempah dilanjutkan sehingga akhir Mei ini – laluan kontra dibuka

Penutupan Terowong Genting Sempah dilanjutkan sehingga akhir Mei ini – laluan kontra dibuka

Fasa kedua kerja-krja penyelenggaraan Terowong Genting Sempah bakal bermula akhir Mac ini sehingga hujung bulan Mei depan. Naib Presiden Kanan dan Ketua Pengurusan Aset ANIH Berhad Radzimah Mohd Radzi berkata ia akan melibatkan penutupan terowong tersebut dan dilanjutkan dari fasa pertama yang sepatutnya berakhir 22 Mac ini.

Katanya lagi, penutupan untuk fasa dua dijangka mengambil masa enam minggu bermula akhir Mac ini sehingga akhir Mei depan. Walau bagaimana pun, laluan kontra akan diaktifkan di terowong berkenaan sama seperti semasa penutupan fasa pertama, laporan Bernama.

“Untuk fasa pertama, penutupan jalan dibuat dari hari Isnin sehingga Khamis dari pukul 8 pagi sehingga 5 petang, dan untuk fasa dua pula penutupan masih dilakukan bermula Isnin sehingga Khamis dan dibuka Jumaat, Sabtu serta Ahad, katanya.

Menurutnya kerja penyelenggaraan akan dihentikan pada cuti umum Hari Pekerja dan Hari Wesak bagi melicinkan aliran trafik dari Kuala Lumpur ke Pantai Timur dan sebaliknya.

“Pengguna lebuh raya ini tidak perlu bimbang kerana penutupan ini dijangka tidak akan menimbulkan masalah kesesakan trafik dan petugas ANIH Berhad sentiasa memastikan aliran trafik di terowong berkenaan berjalan lancar,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required