Volkswagen akan lancar jenama bajet di China

Volkswagen akan lancar jenama bajet di China

Tahun hadapan, Volkswagen akan melancarkan satu jenama bajet di China, dengan produk pertamanya adalah sebuah SUV, kata laporan daripada Autocar. Langkah ini disahkan sendiri oleh ahli lembaga Volkswagen yang bertanggungjawab untuk pasaran China, Jochem Heizmann, yang memberitahu Autocar bahawa produk pertama jenama itu akan dibina dengan kerjasama pengeluar kenderaan China, First Automobile Works (FAW), dan akan fokus kepada segmen SUV.

Beliau juga menambah bahawa jenama yang akan datang ini masih belum mempunyai nama, tetapi tidak akan menggunakan lencana Volkswagen. Pada tahun 2011, pernah dilaporkan bahawa jenama kerjasama Volkswagen dan FAW untuk pasaran China akan dipanggil sebagai Kaili, dengan ia dikatakan bertanggungjawab untuk pembangunan kenderaan elektrik.

Kenderaan daripada jenama baru ini juga dikata akan dijual di dalam pasaran China, tetapi pengeluarnya mungkin melihat kemungkinan untuk meluaskan pasarannya ke negara lain seperti America Latin, Eropah Timur, Afrika, India dan Baltic. Walaubagaimanapun, jangka masanya tidak diberikan lagi.

Semasa pembentangan perolehan kewangan 2016 semalam, Volkswagen Group memberitahu bahawa surat tunjuk hasrat telah ditandatangani oleh FAW dan JAC di China. Pada tahun lepas, Volkswagen menjual 4 juta kenderaan di China (termasuk pasaran Hong Kong), dan ini adalah peningkatan sebanyak 12.2% berbanding tahun 2015.

Sementara itu, pada awal minggu ini, Volkswagen juga telah mengumumkan bahawa mereka telah menandatangani perjanjian persefahaman dengan Tata Motors untuk meneroka kerjasama strategik jangka masa panjang di India, dan pembangunan kenderaan akan diketuai oleh cabang Skoda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required