VIDEO: Volkswagen Arteon – sporty dan menawan

Selepas diperkenalkan ketika pameran permotoran Geneva minggu lalu, Volkswagen di dalam sebuah video terbaru kini menampilkan model Arteon di atas jalan dengan tumpuan diberikan terhadap kelengkapan ciri-ciri menariknya.

Sebuah kereta sedan yang lebih mirip ke arah rekaan coupe, yang diposisikan di antara Passat B8 dan Phideon (hanya di China) menampilkan penggayaan yang diambil kebanyakannya daripada Sport Coupe Concept GTE yang dipertontonkan dua tahun lalu.

Ketika pengenalannya, Arteon akan ditawarkan dalam tiga pilihan kemasan; baseline, Elegance dan R-Line. Bagi enjin pula, pilihan dari dua enjin petrol dan satu enjin diesel dengan output berbeza. Ini menjadikan jumlah varian keseluruhannya ada enam pilihan.

Enjin petrol pertama, 1.5 liter TSI Evo dengan janaan 150 PS turut ada digunakan bagi model Golf Mk 7 facelift, diikuti oleh enjin 2.0 liter TSI dengan dua janaan output; 190 PS dan 280 PS. Enjin 2.0 liter TDI pula dalam pilihan janaan kuasa 150 PS, 190 PS dan 240 PS. Bagi transmisi, baseline dilengkapi kotak gear manual enam-kelajuan, manakala varian yang lebih tinggi datang dengan kotak gear DSG tujuh-kelajuan.

Dengan rekaan seperti ini, tidak hairan jika Volkswagen akan memasarkannya disemua pasaran yang relevan dengan segmen berkenaan. Arteon, yang akan dipasang di kilang pengeluarnya di Emden, akan mula dijual di Jerman Jun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required