Bangkok 2017: Nissan Navara NP300 Black Edition

Bangkok 2017: Nissan Navara NP300 Black Edition

Trak pikap, kemasan trim hitam dan rekaan grafik tambahan memang akan menaikkan tarikan. Kita biasa melihat trak pikap yang maskulin yang dipopularkan oleh Ford F-150 Raptor, dan kini arah rekaan yang sebegitu semakin kerap dipinjam terhadap trak dari jenama lain.

Di Bangkok kini ada beberapa trak pikap dalam motif yang sama sedang dipamerkan. Sebelum ini, Chevrolet Colorado High Country Storm mengikut jejak yang sama, dan sebuah lagi trak yang anda lihat ini – Nissan Navara NP300 Black Edition – juga mengambil pendekatan itu.

Bangkok 2017: Nissan Navara NP300 Black Edition

Edisi ini yang ditawarkan bagi varian King Cab Calibre 2.5 E 6MT, Double Cab Calibre 2.5 E 6MT dan Double Cab Calibre 2.5 EL 7AT antaranya menggunakan lampu utama projektor hitam, pelindung lampu kabus hitam, gril hitam, perumah cermin sisi hitam serta pemijak sisi, rim 18 inci, bampar belakang dan pelekat hiasan pada bonet dan bumbung yang semuanya dalam rona hitam. Tiada lagi warna perak atau krom.

Tiada perubahan mekanikal dilakukan. Jadi, model Black Edition ini turut dikuasakan dengan enjin YD25DDTi 2.5 litre turbodiesel oleh Nissan yang menghasilkan kuasa sebanyak 163 hp dan 403 Nm tork. Enjin VGS berkenaan dipadankan dengan sama ada kotak gear manual enam-kelajuan atau automatik tujuh-kelajuan dengan mod manual. Harganya pula berada diantara 786,000 baht (RM100,831) hingga 918,000 baht (RM117,754) – sekitar 35,000 baht (RM4,489) lebih mahal berbanding versi biasa model ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required