Range Rover Velar, Disco baharu ada harapan dilancarkan di sini – terpapar di laman web JLR M’sia

Range Rover Velar, Disco baharu ada harapan dilancarkan di sini – terpapar di laman web JLR M’sia

Jaguar Land Rover (JLR) Malaysia telah pun memuat naik foto dan informasi mengenai Range Rover Velar dan Land Rover Discovery baharu di dalam laman web rasmi mereka. Velar serba baharu telah ditampilkan di Geneva Motor Show bulan lalu dan Disco generasi kelima pula diperkenalkan pada September tahun lepas.

Namun, persoalannya adakah kedua-dua model SUV premium ini bakal memasuki pasaran Malaysia? Seperti mana yang pernah dilakukan terhadap Jaguar F-Pace yang ditampilkan di laman web JLR M’sia (kemudian dilancarkan setahun selepas itu), mungkin kedua-dua model SUV premium berkenaan juga ada harapan untuk dipasarkan di sini.

Disco merupakan SUV tujuh-tempat duduk penuh (dengan susunan 5 + 2), hadir dengan imej yang cukup sporty. Ia ditampilkan dengan garisan bumbung yang agak landai, konfigurasi tempat duduk umpama stadium dan rekaan belakang yang tidak bersimetri, namun tampil dengan gaya yang cukup moden. Malahan ia juga dikatakan memiliki ketahanan yang tersendiri, setanding dengan imej yang ditampilkan, serta mampu diuji dalam pelbagai corak pemanduan termasuk di off-road.

Range Rover Velar pula mempunyai bumbung panoramik penuh, empat pintu dan skrin yang lebar pada bahagian tengah papan pemukanya. Malah rekaan serba baharu ini diposisikan antara Evoque dan Range Rover Sport, serta menampilkan imej yang cukup “glamour” dan “elegan”.

Ia juga memiliki ciri yang dapat membantu kenderaan ini menghadapi cabaran off-road kerana ia dikatakan sesuai untuk pelbagai kegunaan, dan pelbagai jenis permukaan jalan. Malah menampilkan beberapa elemen yang mempunyai kelas tersendiri termasuk dua skrin sesentuh 10-inci yang disambung pada permukaan di bahagian konsol tengah.

Disco baharu dan RR Velar ini pastinya dinanti-nantikan oleh peminat SUV premium mewah dan kami menjangkakan ia bakal diperkenalkan secara rasminya di pasaran tempat pada akhir 2017 atau awal 2018 terutamanya Disco.

GALERI: Land Rover Discovery

GALERI: Range Rover Velar

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required