Honda Jazz facelift terkini dari imej brosur Jepun

Honda Jazz facelift terkini dari imej brosur Jepun

Gambar-gambar brosur yang terlepas diinternet, yang menampilkan Honda Jazz facelift, kini mula beredar dan dikongsikan oleh pengguna Twitter @Ren_games_ dan CarDrive.

Jazz terbaru berkenaan (atau dikenali sebagai Fit di Jepun) khabarnya akan diperkenalkan di sana pada bulan Jun tahun ini, menampilkan beberapa perubahan. Bahagian depan yang direka semula kelihatannya menerima kemasan krom pada bahagian atas logo Honda, serta lampu utama yang lebih tajam juga menerima kemasan yang sama.

Walaupun kualiti gambar yang ada bukan resolusi tinggi, masih dapat dilihat rekaan chrome wing terdahulu yang terletak di bahagian bawah logo kini tidak lagi disertakan. Bahagian belakang bagaimanapun menempatkan hanya sedikit perubahan daripada model sedia ada; garis kemasan krom di bahagian bawahnya.

Beberapa gambar lain pula menunjukkan model hatchback hadir dengan kit badan yang lebih agresif; bampar yang lebih tajam rekaannya. Begitu juga pelindung lampu kabus, kit sisi dan spoiler belakang.

Setakat ini, masih belum ada gambar-gambar ruang dalaman model terkini Jazz berkenaan. Namun, jika dilihat perubahan di luar, boleh dijangkakan kabin dalamnya juga hanya akan menerima pembaharuan yang minimal. Bagi enjin, ia akan terus menggunakan enjin 1.5 liter dan 1.3 liter i-VTEC petrol.

Selain itu, versi janaan hibrid juga turut ditawarkan – dengan enjin 1.5 liter i-VTEC kitaran Atkinson, motor elektrik, bateri lithium-ion serta transmisi klac berkembar tujuh-kelajuan. Setakat ini, masih belum kedengaran penggunaan enjin 1.0 liter. Itu mungkin akan digunakan pada model Jazz generasi baru yang dikhabarkan akan keluar pada 2019.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required