Khemah Autohome MINI Countryman – muat 2 orang

Khemah Autohome MINI Countryman – muat 2 orang

Khemah khas Autohome AirTop untuk MINI Countryman baru sahaja dilancarkan. Syarikat pengeluarnya, yang berpusat di Itali membangunkan khemah untuk kereta ini dengan kerjasama MINI sendiri dan ia boleh diletakkan dengan sempurna di atas bumbung MINI Countryman F60, muat untuk dua orang.

Bumbung khemah ini ditawarkan dalam warna sama ada hitam atau putih, dan ini boleh dipilih supaya kontras dengan bumbung dan cermin sisi Countryman. Apabila ditutup, khemah ini nampak seperti kotak barangan atas bumbung biasa, dan ia mempunyai penutup gentian kaca dan berbentuk aerodinamik supaya tidak bising dan dapat menembusi angin dengan lebih baik.

Panjang kesuluruhan khemah bumbung ini adalah 2.10 meter, ketinggian 1.30 meter dan ia boleh dipasang kepada rel bumbung standard yang ada ada Countryman baru, tanpa sebarang peralatan dan beberapa langkah mudah. Untuk membuka khemah ini, anda hanya perlu membuka soket keselamatan – dua di hadapan dan satu di belakang. Struktur khemah ini kemudiannya akan naik secara sendiri hasil tolakan daripada spring gas.

Khemah Autohome MINI Countryman – muat 2 orang

Tinggi bumbung bahagian dalam khemah ini adalah 94 sentimeter, dengan penutup yang stabil manakala bahagian dinding luar dibuat daripada fabrik kualiti tinggi. Khemah ini bukan sahaja kalis hujan, malah juga menyediakan kitaran pengudaraan yang baik serta kedap haba dan bunyi, menurut pembuatnya.

Pada bahagian dalam, terdapat tilam berketumpatan tinggi, siap dengan lapik kapas, dua pintu dan dua tingkap dengan zip. Pada bahagian tingkap serta bahagian lain yang terbuka, terdapat jaring nyamuk dan lampu LED yang dikuasakan oleh bateri. Turut disediakan adalah tangga aluminium untuk naik ke khemah ini.

Countryman generasi kedua telah dilancarkan di Malaysia bulan lepas, dan ditawarkan dalam dua varian – Cooper berkuasa 136 hp/ 220 Nm dan Cooper S 192 hp/ 280 Nm. Semasa majlis pelancaran tersebut, khemah Autohome ini turut dipamerkan, bermakna MINI Malaysia sepatutnya boleh membantu anda jika mahu mendapatkannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required