Mitsubishi Lancer Edisi Terhad 2017 bakal terjah USA

Mitsubishi Lancer Edisi Terhad 2017 bakal terjah USA

Sebelum ini ada ura-ura yang menyatakan Mitsubishi akan menamatkan pengeluaran model sedan Lancer selepas menyertai persepakatan Renault-Nissan. Di mana ia dijangka akan memberi laluan kepada penghasilan produk baharu yang lebih menarik melalui perkongsian platform.

Walau bagaimana pun, ia seperti tidak dimuktamadkan secara tetap apabila Mitsubishi Amerika Utara telah memperkenalkan model edisi terhad bagi Lancer 2017 bagi pasaran negara berkenaan. Mungkin pihak di sana merasakan Lancer masih mampu menarik perhatian peminat automotif dan kekal relevan untuk terus berada di pasaran.

Seperti yang dilaporkan oleh Carscoops.com, Lancer Edisi Terhad ini dibina berasaskan varian ES, telah menerima kekemasan luaran baharu berwarna hitam termasuk pada roda bersaiz 16-inci, gril hadapan atas, hiasan pada fender dan cermin pintu. Malahan ia turut menampilkan bumbung suria bagi menambahkan lagi imej agresifnya.

Di dalamnya, ia dipadankan dengan fabrik hitam bersama jahitan merah pada roda stereng, tombol gear, tuil brek, perehat tangan dan kekemasan pintu. Selain itu, ia turut menampilkan pedal aluminium, headliner dan pillar berwarna hitam, kekemasan hitam berkilat dan Sistem Paparan Audio bersaiz 6.5-inci bersama sambungan Apple CarPlay dan Android Auto.

Walau bagaimana pun, ia masih mengekalkan enjin yang sama iaitu 2.0 liter DOHC MIVEC dengan hamburan kuasa 148 hp pada takat 6,000 rpm dan tork 145 Nm pada takat 4,200 rpm. Ia turut dipadankan dengan transmisi manual lima-kelajuan atau CVT.

Lancer Edisi Terhad 2017 ini bakal memasuki pasaran Amerika Utara pada bulan ini dengan harga bermula $19,795 (RM85,662.86) yang akan ditawarkan sehingga hujung tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required