SPYSHOT: Honda Jazz ‘facelift’ 2017 dilihat di M’sia

SPYSHOT: Honda Jazz ‘facelift’ 2017 dilihat di M’sia

Rakan setugas kami dari paultan.org Bahasa Inggeris, Danny Tan semalam terserempak dengan model yang kelihatan seperti Honda Jazz facelift 2017. Bertempat di TTDI, model berkenaan yang masih berada di atas trak pengangkut sedang terlibat di dalam pengambaran iklan TV.

Versi terbaru ini, setakat berita ini ditulis, masih belum diperkenalkan di Jepun. Bagaimanapun, sebelum ini, terdapat laporan berkaitan gembar-gambar dari risalah produknya yang bocor diinternet.

Penggambaran berkenaan mungkin bukan untuk model Fit JDM, dengan andaian ia adalah untuk iklan TV tempatan. Jangkaannya, pelancaran Jazz terbaru ini mungkin dalam masa yang terdekat – bahkah mungkin tak begitu lewat selepas pengenalannya di Jepun nanti.

Awal tahun ini, Honda Malaysia memberi petunjuk pengenalan model jimat minyak bagi tahun ini. Syarikat itu juga mendedahkan perancangannya untuk memperkenalkan model sistem sport hibrid i-DCD (Intelligent Dual Clutch Drive). Jazz Hybrid dengan sistem berkenaan juga turut diisyaratkan. Varian ini akan dijual bersekali dengan versi enjin i-VTEC sedia ada.

SPYSHOT: Honda Jazz ‘facelift’ 2017 dilihat di M’sia

Walaupun gambar bahagian unit ini agak mustahil untuk diambil, beberapa perubahan facelift berkenaan dapat dilihat di bahagian belakang. Terutamanya bampar belakang – tiada lagi bahagian “corong hitam palsu” di kedua-dua sisinya.

Ia diganti dengan rekaan alur melintang yang lebih minimal – ringkas dan lebih kemas. Mungkin ada juga kemungkinan bahawa pasaran yang berlainan akan menerima rekaan bampar yang juga berbeza. Lampu belakang juga tidak menampakkan perbezaan rekaan yang ketara – dengan semua logo ditutup.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required