SPYSHOT: Toyota C-HR dilihat di atas jalan Malaysia

SPYSHOT: Toyota C-HR dilihat di atas jalan Malaysia

Selepas dipertontonkan buat pertama kalinya hujung minggu lalu, Toyota C-HR kini dilihat pula berada di atas jalan raya di sini. Seorang pembaca paultan.org, Amirul, terlihat model kenderaan terbabit ketika ia sedang keluar dari pejabat Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) di Putrajaya.

Unit Toyota C-HR berkenaan berkemungkinan sedang dinilai dan menjalani ujian untuk vehicle type approval (VTA) oleh pihak berkuasa berkenaan. Melihat daripada penampilan luarannya, ia kelihatan sama seperti unit yang dipamerkan minggu lalu.

Iaitu, Toyota C-HR dengan spesifikasi Australia, yang menggunakan enjin 1.2L turbo, dengan spesifikasi asas peringkat kemasukan. Kami difahamkan, varian ini tidak akan ditawarkan untuk pasaran di sini. Enjin berkenaan menjana sejumlah 114 hp kuasa dan 185 Nm tork.

Untuk Malaysia, kebarangkalian yang sangat besar untuk kita menerima Toyota C-HR yang dikuasakan oleh enjin 2.0L yang kapasitinya lebih besar, dengan janaan kuasa 150 hp dan 193 Nm tork. Transmisi CVT dijangka akan dipadankan pada unit ini nanti.

Setakat ini, masih belum ada perincian rasmi yang didedahkan bagi spesifikasi varian yang akan dijual di sini nanti. Persoalan tentang bila model ini akan dilancarkan di Malaysia juga masih menjadi teka-teki; dari apa yang fahami, anggarannya ialah paling awal hujung tahun ini, atau mungkin juga awal tahun depan.

Toyota C-HR di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required