Toyota Camry 2018 bagi pasaran Jepun diperkenalkan

Toyota Camry 2018 bagi pasaran Jepun diperkenalkan

Hanya selepas beberapa bulan selepas Toyota Camry 2018 membuat penampilan sulung di Pameran Auto Antarabangsa New York, ia telah pun diperkenalkan untuk pasaran Jepun. Kali ini, model yang dijual di sana adalah sama dengan model dalam pasaran Amerika Syarikat, dan tidak lagi dari versi kemasan krom yang dijual di Jepun bagi generasinya yang terdahulu.

Tidak seperti di Amerika Syarikat, Camry berkenaan dijangka akan kekal dalam penawaran hibrid sahaja, dan dengan rekaan yang konservatif berbanding versi yang lebih sporty yang turut ditawarkan di AS. Bagaimanapun, Camry 2018 hadir dengan bahagian bawah gril yang lebih lebar, lekuk sisi yang lebih ketara serta garis bumbung yang juga lebih rendah.

Hanya beberapa perubahan dapat dilihat antara unit di pasaran Amerika berbanding yang dipasarkan di Jepun. Pasaran Jepun menerima lampu kabus dan tidak mengekalkan lampu kuning serta lampu tanda merah pada sisi belakangnya. Di dalam, rekaannya dikekalkan, lengkap dengan garisan khas yang membahagikan konsol tengah.

Toyota Camry 2018 bagi pasaran Jepun diperkenalkan

Tiada maklumat teknikal didedahkan setakat ini, namun pasaran Jepun kemungkinan besar mengekalkan penawaran versi hibrid seperti di AS – menggunakan enjin 2.5 liter Dynamic Force, dengan suntikan terus dan VVT-iE (bagi Elektrik) untuk janaan lebih tinggi dan mengurangkan penggunaan minyak – termasuk dengan motor elektrik dan CVT. Toyota menyifatkan penggunaan minyaknya mampu menyamai model Prius, pada kadar 40.8 km seliter.

Camry baru ini dibangun menggunakan Toyota New Global Architecture (TNGA) yang sama digunakan pada Prius. Dengan menambah jarak antara roda sebanyak dua inci, serta merendahkan garis bumbung, Toyota merendahkan puat graviti pada kenderaan ini. Semuanya direndahkan – posisi duduk pemandu, titik tumit bahkan ketinggian papan pemuka.

Camry dalam rekaan yang dibangunkan oleh Fengchao Fun konsep juga pernah dipertontonkan ketika Auto Shanghai 2017 bulan lalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required